|
|
|
|---|---|
|
8:20 --- 148.32 km/h -- BMW M3 E36, 321 PS (Autocar magazine 1997) 8:22 --- 147.75 km/h -- BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (sport auto 12/00) 8:22 --- 147.75 km/h -- BMW M Coupe, 321 PS/1445 kg (sport auto 10/98) Länk WTF? | |
| Fanns ju fler e36m3 Längre ner , Vet ju knappast allt om just dom bilarna som satt tiderna speciellt inte på Nissan GTR´n =) Tycker nog denna är mest oväntad =) 8:25 --- 146.85 km/h –- Maybach 57 S, 612 PS/2835 kg | |
pg_ice |
måste vara extra vikten som gubbräcern M3 E46 har som gör det dags att banta kanske :) |
|
pg_ice: Vad väger E36:an med halv tank och förare? Min väger ca 1580 kg med mig (90 kg) och halv tank. Det är å andra sidan en ganska lätt bil om man gämför med genomsnittet, M.V.H Dennis |
|
|
Jämfört med genomsnittet för tunga tyskar med komfortambitioner isf. =) I storleksklassen skulle jag kalla det tungt men jag tror det spelar mindre roll på den banan. Motorstyrka och chassi känns viktigare på Nordschleife då du inte har särskilt många hårda inbromsningar eller accelerationer från låg fart. |
|
|
A Lind: Jag menade givetvis att det är en ganska lätt bil om man gämför mot andra M3 E46:or. Köper ditt resonemang ang. "ringen" men det är väl klart vikten har betydelse? I alla fall liiite:-) I en snabb kurva är det ju en väldig fördel med låg vikt. M.V.H Dennis |
|
| Klart det gör skillnad! Men det har inte en lika avgörande roll på den banan för en snabb tid. Finns ju många slagskepp som kör snabbt på ringen! | |
| Jo det stämmer, det är det jag har emot att ringentiderna blivit så populära, skulle vilja se en Maybach på Gelleråsen | |
|
Jag skulle vilja se en Volvo FH16 på ringen. 660 hp och 3000 Nm. :O ___________ Act as if! |
|
| Skulle vilja se den på Gelleråsen eller nån annan mindre bana också | |
| Som ägare till amerikanskt jänkejärn måste man ju bli lite impad över nya Corvette ZR1. 7,26 är fantastiskt med tanke på hur det brukade te sig med bilar från staterna. Åhh...en sådan eller en M3.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.