|
|
|
|---|---|
|
Varje gång när jag byter växel så rycker till i drivlinan, jätte obehagligt....Jag kan växla mjukt om jag trycker ner kopplingen och väntar tills varvtalet faller enda ner men så går inte att köra. Så var det inte ens på min gammla E36...Vad är orsaken till det? Kopplingen? Jag tror inte den var byt sen den var ny...kanske det är dags? Eller det är något annat? Hardskivan? Någon som känner igen symptomerna? | |
|
Jag känner igen symtomen på min tidigare 320 E46 -99. Jag har kört rätt mycket bil genom tiderna men den bilen kom jag inte överens med kopplingen. Helt omöjlig att köra ryckfritt med i stan. Jag kom aldrig till rätta med problemet. Min bil hade gått c:a 7000 mil. Jag bytte bort den mot 2st E36:or (320 -97 och 318 touring -97) Där fanns icke problemet med kopplingen utan båda dom var lättkörda som en japanare stadstrafik. Skulle också vilja veta vad felet beror på? /L |
|
| Sitter en ventil på kopplings slangen som reducerar trycket så inte kopplingen kan släppas för hårt. Ska snart prova ta bort den på min E46 också är liknande. själv har jag börjat vänja mej vid det men varje gång någon ovan kör så rycker det mellan växlarna. | |
| Säg till när du har byt den, får se om det funkar | |
| Sök på CDV så har du massor att läsa! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.