|
|
|
|---|---|
|
Lyckades snurra med bilen i gårkväll, smällde med bredsidan in i trotoarkant och sen vägräcke. Knäckte båda fälgar och hela hjulupphägningen bak och kofångare fram o bak fick rätt mycke stryk Annars klarade sig plåten hyfsat. Va o kollade på verkstaden i morse då såg vi att karossen hade fått en knäck bakom förardörren med... Inte så kul. Dom va inte säkra om det skulle löna sig att laga. Vad ska man vara beredd på att säga när försäkringsbolag kommer med värdering om den inte ska lagas? Det är en 328Ci -00 med 16000mil nästan fullutrustad, navi, tv sportelstolar med minne alpina front kjol fina 18 tums fälgar mm. Länk Vad mer ska man tänka på i processon som kommer att bli nu med verkstad och försäkring? Har alldrig krockat nån bil förut så vet inte riktig hur det går till. Alla tips är välkommna. | |
|
Länk Liten diskussion i "samma anda".. Mvh Janne. |
|
| Efter en genomgång från verkstaden så har försäkringsbolaget sagt ja till att laga bilen. Får se hur det blir, hur noga ska man kolla lagningarna som verkstaden gör? Om det är något tex lackning som man inte är nöjd med kan man klaga på det då? | |
|
Klart man ska klaga om det inte blir bra..oavsett vad som inte blir bra. Mvh Janne. |
|
|
Det vore intressant att veta vad verkstaden skrivigt i sin offert, både pris och vad som måste utföras. Svårt att göra en bedömmning annars. |
|
|
Det är klart du ska klaga om du inte är nöjd. Hade min 535 da inne på lack pga att jag tappade en släpkärra som gick rak i genom kofångaren. Bilen hade bara gåttt 500 mil. När jag fick tillbaka bilen hade dom bytt kofånagren och lacka den självklart men inte alla kanter som finns med M-paketet. J_vla va förbanad jag var när jag upptäkte det. En bil för nästan 700' och dom har mage och slarva, va trött man blir. Självklart fick dom fixa lacken igen. Samma BMW-plåtverkstad fick lacka om en 325ci åt mig 3 ggr innan jag godkände det. Vad det måste kosta extra pengar för allt slarv, eller är det bara jag som är extremt noga!!!!!!!!! Fredrik |
|
| Tack för infon. Va på verkstan förra veckan och kollade vad dom skulle göra. Va en hel del att göra. Fick se deras offert som dom skickat till försäkringsbolaget med. Totalt var den på 81 000 kr! Då vet man iallfall att försäkringen värderar bilen lite högre än det. Det va ca 37000 i material och resten va lackering och arbete. Men kan tänka mig att det va gränsfall att lösa in den. | |
| Rohm, får man fråga vilken verkstad det var? Det låter nämligen som samma orginalverkstad jag hade min inne på efter en parkskada. | |
|
Ja visst, men jag vill ej hänga ut företag. Plåtverkstan finns i Karlstad och dom fungerar bra, men lacken är hos Saab. Det kanske är där förklaringen finns......... Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.