|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Stämmer bra, fyra veckor innan produktion är det lagt kort som gäller... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius Såg att du har 19 tum fälgar. Jag valde dessa först men de passade inte till Touring sade BMW. De tar emot bak. Vet du någonting om detta? |
|
| bmwkungen: Tror du verkligen att BMW hade erbjudit ett tillbehör till bilen som inte fungerar? Din handlare borde nog läsa på...Ett valbart alternativ är alltid funktionsdugligt och utprovat. | |
|
Zed82: Det är precis vad BMW inte gjorde. M dubbeleker 172 19tum erbjuds endast till sedan. Kollade precis på BMW-s hemsida. Därför gick min fråga till Narvselius som har dessa på sin bil. Hoppas du hänger med! |
|
| bmwkungen: Då var det väl inte så konstigt, jag uppfattade det som att BMW erbjöd det alternativet. Men om BMW säger att det tar emot och det endast är valbart till sedanen så är det väl så. ;) | |
| Köper du 172 hjulen efteråt så kan du köpa med 8" både fram och bak, då går de helt säkert fritt även på touringen. Det är samma sak med 124 hjulen. Hade 8 och 9" på min, men numer 8" både fram och bak. | |
| Är det inte så att det skiljer sig mellan touring och sedan vad gäller däckens belastningsindex och att det är detta som spökar när det gäller specifika däckpaket. Jag vet flera som snurrar runt på 9 tums bredd bak även på touring. | |
|
Det är nog så att det är 8 tum som gäller på fälgen 172. Säljaren på BMW hävdar att 275 bak på 9tum tar i någostans bak. |
|
|
Det går att hitta 275or som är förstärkta så de har rätt lastindex, men de tar i lite på insidan lite när hjulet fjädrar ut. Helst behöver man 10mm spacer på var sida för att vara säker. När däck och fälg kommer från BMW så är inte 275 däcken tillräckligt kraftiga vad jag kunnat se. Mina Dunlop SP01 var inte det. |
|
|
I fredags fick jag hämta bilen. Har i helgen kört 40mil och måste säga att jag är väldigt nöjd. Trodde stereon skulle låta dåligt men låter faktiskt riktigt bra med rejält basljud. Enligt säljaren är standard stereon uppgraderad för årsmodell 2009 samt Idrive med snabbknappar etc. Har dock inte lyssnat på 2008 och har därför inget att jämföra med. Men i jämförelse med e39 är det enorm skillnad. Dock är bränsleförbrukningen ganska hög runt litern så min fråga är om den blir lägre när bilen har gått några hundra mil. Någon som vet? |
|
|
Lite funderingar kring motorstorlekar och stereo. Jag skaffade en 525d facelift förra sommaren efter att först ha varit inne på en 520d. Då hade inte nya 520d med 177 hk kommit ännu. Jag gillar verkligen sexan i min bil men när jag ska byta igen sommaren 2010 så kommer jag nog att prioritera lägre förbrukning och välja en 520d. Kanske slänger jag istället på M-paketet. När det gäller ljud så är det så att Hifi-paketet i min 116i låter betydligt bättre än hifi-paketet i min 525d. Kanske för att ettan är en mindre bil. Vad vet jag. Många som hade Logic 7 i pre-faceliftbilar är överens om att detta paket har försämrats efter facelift. Kanske för att det nya dirac-systemet har kommit som alternativ. |
|
|
Grattis till bilen. Kan lugna dig med att även min 520 drack en hel del i början men nu efter drygt 900 mil har förbrukningen minskat till mera angenäma nivåer, inte så långt från BMWs egna siffror faktiskt. Vad har BMW gjort med stereon? Uppdatering av programvara? Vill gärna veta eftersom min låter rätt risigt (professional) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.