|
|
|
|---|---|
|
Jag fick min grundmodul utbytt igår pga att bilen har falsklarmat en hel del. När jag hämtade ut bilen igår så märkte jag på vägen hem att regnsensorns känslighet hade ändrats. Jag var i princiåp tvungen att ha känsligheten på max för att ha rimlig nivå på den och då regnade det ganska kraftigt. Innan har jag nästan haft den på det minst känliga läget. Vidare, innan jag bytte modulen så fungerade torkarna enligt följande, om jag hade regnsensor på eller konstant torkning på och sen stannade och stängde av bilen (utan att stänga av torkarna), så startade inte torkarna automatsikt när jag startade bilen igen. Antar att det var som en säkerhetsgrej om man glömmer slå av dem på vinter, så de inte börjar gå direkt och de frusik fast. Men så fort jag rör reglaget igen så aktiverades torkarna. Efter bytet av grundmodulen så fungerar de inte så längre, utan de börjar veva direkt om jag startar bilen igen. Ska det vara så? Vidare så stannar torkarna i befintligt läge när jag slår av tändningen, d.v.s. de går inte tillbaka helt vilket jag vill minnas att de gjorde tidigare. Hur fungerar det på era bilar, ni som har e46? | |
|
Det låter inte riktigt. Mina startar inte automatiskt efter att bilen varit avstängd. Det ska ju vara en säkerhet om t.ex. torkarna frustit fast på vintern. Däremot kan mina stanna mitt på rutan om jag slår av tändningen medan de är på väg upp på rutan. Om de är på nerväg så att säga så går de tillbaka till grundläget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.