|
|
|
|---|---|
|
Tjena Köpte min första BMW för ett tag sedan och den funkade hyffsat tills för en månad sedan. Bilen har sedan jag köpte den gått ojämt vid kallstart men inget jag lidit av då den blivit varm snabbt 3-4km. Men en morgon gick den ojämt hela vägen till jobbet 1.3mil så jag körde en dataanalys. Dataanalysen sa Lambda förvärmning sönder på 2-3 lambdasonder. Misständning 5 och 8 Bytte stift och torkade bort all olja. Bilen gick mycket jämnare i en vecka körde sedan en dataanalys igen och den gav samma resultat. Körde då en analys samtidigt som bilen var igång och den visade att bilen missade på 5, 6, 7, 8. Dock endast på tomgång. När man håller gas funkar bilen som den skall. Därför har jag använt bilen samtidigt som jag försökt lösa problemet. Men nu till det stora problemet. Bilen startade men gick väligt ojämt, svarade inte på gasen. Men fick små ryck då den började gå på alla cylindrar men för att falla tillbaka till den ojämna gången igen. Varvtalsmätaren stog på 0-100 varv. Lånade analysdator men den gav mig inget mer än "försörning styrdon lågt". Tror minnet raderades då jag kontrollerade säkringarna vid styrboxarna. Problemet är nu att bilen inte startar alls. Skall byta lambdasonderna för de fungerar inte som de skall men tvivlar på att det är hela problemet. Någon som har någon aning om vad som kan vara fel? Tacksam för hjälp Mvh Robert | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.