AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.265

Programmering av nyckel samt utrustning

STi
Är nyfiken på vilka saker man kan programmera in i nyckel till e46?
Typ som tut när man låser bilen och liknande funktioner.

Sen undrar jag lite vilka tillbehör (utrustning) man kunde välja till en 330 -04.
Borde väll finnas någon lista på det nånstans?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Utrustning kan man hitta på www.schwacke.de dock är det på tyska. Där finns allt som var standard och under en annan flik allt som var extra och vad det kostade i Tyskland. Dock kan ju svensksålda bilar haft vissa utrustningsdetaljer som standard jämför med de tysksålda.

När det gäller car och key memory så finns det dokument på nätet som beskriver vad som kan programmeras. Har själv hittat ett par men dom är på flera sidor så det är inget jag klipper in här. Sök t ex efter "BMW" AND "CAR" AND "KEY" AND "MEMORY" så bör du hitta något.

Man ska dock vara medveten om att allt som det står ska gälla en E46 inte riktigt stämmer i verkligheten. Beror på vilken övrig utrustning du har i bilen. Har bett om att få vissa saker gjorda på BMW men dom påstår att det inte går på min bil. Vet dock att andra fått samma saker gjorda. Kan ju också bero på kunskapsbrister på vissa verkstäder...

Just ljudsignal när man larmar på och av ska enligt BMW enbart fungera på USA-sålda bilar då det ej är tillåtet här.

När jag hade min 530 inne för omprogrammering av ett par saker så kunde BMW läsa ut allt som gick att programmera samt att det på dessa papper också stod default inställning samt den inställning min bil hade. Punkterna på denna lista var mindre än hälften så många som i de dokument jag hittade på nätet.

___
//Ulf
STi
Tackar för ett mycket bra svar.
Vore jätte glad om du kunde länka till dessa sidor du pratar om (de som har med nyckeln att göra).
Skulle vara jätte bra om du lunde göra detta.

MvH Jimmie
STi
Vart på sidan hittar du den informationen? min tyska är inte på topp precis
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kanske var litte otydlig...

Gå t ex till Google och sök enligt ovan. Jag fick över 6 miljoner träffar...

Några exempel:
Länk
Länk
Länk

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Noterar att det är bilen som programeras inte nyckeln :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Måste bara fråga om detta med att högerbackspegel vrids neråt när man lägger in backen: Är detta också en extra utrustning eller finns det på alla E46 från 2000, och e det ett "Car" eller "key" minne??? Kunde inte läsa mig riktigt till det!

MVH Andreas
Se
56
Seattle
325CiA -01
325iA -10
Högerspegel som vinklas nedåt är extrautrustning. Tror det ingick i de infällbara speglarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.