|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar vad det kan vara för fel på min BMW 520-94. Det ruskar i bilen när man kör 80-90. Jag har på en däck firma,om det va något fel på mina däck men det va det inte. Är det någon som har ett svar på det???? Tack på förhand. | |
|
Hej, jag har exakt samma problem med min -88:a.. Först trodde jag att det var motorvibrationer, men har uteslutit det. Har provat att byta hjul men det blir vare sig bättre eller sämre. Jag har bytt det mesta i leder och bussningar men inte heller det hjälpte. Nu återstår väl bara obalans i kardanaxel vad jag kan förstå?. Har ingen lösning åt dig, men du är iaf inte ensam.. :) Mvh//Johan |
|
|
Obalans i kardan märks mest vid körning då man ska gasa på lite o märks bäst vid 80-90 på hösta växel o o när bilen rullar så försvinner vibrationer iaf på min gamla var det så. Framvagnen kan vara lite konstig för det kan komma o försvinna... I mit fall iaf var det nedre bärarms p-ändan Nr 2 Länk Men frågan är om bilen sliter snet på däcket? Isf är det nåt annat... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Bussningen Grabber länkar till ger dessa symptom och även samma symptom som skeva bromsskivor vid normalhårt till lätt bromstryck, bromsar man hårt upphör det. Kan det skaka till i ratten när du bromsar? Bussningen sitter i den länkarm som längst bak, och den brukar tyvärr inte avslöja sig på Bilprovningen om den är dålig. Går att byta separat, men du behöver tillgång till en press då. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.