|
|
|
|---|---|
|
Hej, har läst in i väldigt många inlägg att styrutväxlingen skulle vara snabbare på bilar med M-Chassi / M-Tech utrustade.... Vilken del är det som skiljer (REAL OEM?), Går det att eftermontera? Hade en M-Tech bil och instyrningen verkade faktiskt mycket kvickare, men jag vet inte om det handlade om styrutväxling eller om min 0-gradiga toe-in och styvare chassi. Någon som vet mer? // MVH Jocke | |
|
Nej det verkar bara finnas en styrväxel (No. 1): Länk M3 har en annan styrväxel med snabbare utväxling/färre rattvarv. Om den funkar på andra E36 vet jag inte, men det skulle jag tro. |
|
| Skönt att veta, slipper jag ha ångest över att jag inte har bil med fabriksmonterat m-chassi =) | |
Grusse |
Är det någon som har koll på om det är samma längd på styrarmarna på std E36 och m3 E36? |
| Det är samma styrstag på m3 e36 som vanliga e36. | |
|
Jepp, en av få saker experter klagade på hos E36 M3 var just styrningen som var en aning oprecis. Jag vet inte om jag kan hålla med, jag bytte från E30 till E36 och tyckte det var en enorm förbättring. Sen så kändes E46 ännu bättre. Vorsprung durch freude am fahren |
|
Grusse |
Det var inte styrstagen som jag syftade på, utan längden på armen på spindeln som styrstaget sitter fast i? Tänkte om den hade samma längd mellan m3 och std e36:or? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.