|
|
|
|---|---|
|
Måste bara berätta hur det kan gå ibland när man har lite bråttom (helt i onödan). Igår fick jag till slut mitt efterlängtade styrstag till BMW:n efter lite onödgt lång väntan. Tänker hela dan att "nu ska jag montera det" men är "lite" sliten sedan dan innan, och kommer inte ut förrän 19.30. Nåja, monteringen går hyfsat fort, och efter att ha kollat att allt sitter fast hissar jag ner bilen och ska ge mig iväg på en liten provtur (har körförbud, men man får ju åka till o från verkstaden :) ) Sätter iväg, och åker ut på 90-sträckan utanför...går ju bra det här, ratten sitter lite snett, men det måste ju göras en justering av framvagnen jaja...fan vad bilen går härligt ändå...BMW är allt bra...."FLOMP" säger det i typ 80km/h det blir väldigt mörkt i bilen och svårt att se vägen. Huven har blåst upp framför rutan, eftersom någon idiot glömt att slå igen den ordentligt sedan monteringen av nya strålkastare i förra veckan. På motorn minns jag nu att det ligger en polygrip och lite annat smått, samt att på vägen bakom ligger det ett par monteringshandskar. Tvärbromsar och ställer mig vid sidan av vägen...tur att det är lite trafik på landet. Resultatet blev att huven är helt förstörd och bucklig, gasdämparna till huven avslitna i sina fästen och jodå, en rejäl spricka i vindrutan fick vi till också......gud så bra! Ibland blir man nöjd med sig själv. Ny huv beställd a 1500 på skroten, samt rutan ska bytas för lika mycket till *suck* /Jeppe | |
|
lol jag vet hur det känns. Fick huven över vindrutan när jag körde i 100 en gång Shit så fort det gick och innan man fattar vad som hänt varför man inte ser vägen. Det blev en hastig titt ut i sidorutan och bromsa medan man håller koll på mittmarkeringen på vägen. Jag hade mer tur. stagen till huven böjdes men gick att böja tillbaka igen, huven fick ingen större buckla och framrutan höll. |
|
|
Ja det går riktigt fort! Ingen rolig upplevelse men det löste sig ju :). Fick förresten hem en "ny" huv idag som såg för j**lig ut. Lita inte på kvalitetsmärkningen på bildelsbasen..... mvh Jeppe |
|
|
Farsan gjorde samma sak, han släpper bara huven när han stänger den, istället för att trycka ner den och kontrollera om den är låst. Huven åkte upp i 100 km/h la sig över hans nybytta ruta. Jag personligen vill inte ha en huv som öppnad bakåt just av denna anledning. |
|
|
Min huv gick upp i 160km/h en gång. Tack och lov så gick den inte hela vägen upp utan fastnade i spärrläget... |
|
|
Fler än gång har jag åkt iväg, glad i hågen efter ett par lyckade ingrepp för att senare upptäcka att jag är lite kort på verktyg. Det har dock blivit bättre med åren. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Tur man har E30, där kan man slarva lite med huvlåset utan att det blir katastrof (Öppnar åt rätt håll) ;) L |
|
|
Ja, man skulle haft en E30 istället :). Då kan man alltså vara lite lätt dement utan att det gör något...hihi. mvh Jeppe |
|
|
Ja, ibland är man glad för det annars så otympliga öppningshållet. Stod vid macken och kollade oljan en väldigt blåsig höstkväll en gång. Kommer en kille i en vassare japs (typ Honda crx?) och ställer sig vid pumpen bredvid. Han börjar tanka bilen och får syn på mig och får antagligen idén att han också skall kolla oljan. Problemet är bara att han glömmer att notera vilket håll det blåser från och *SMACK* så ligger huven vikt upp på taket! =) Gissa om han såg nöjd ut! Har förresten gjort en ganska ordentlig blunder själv. När min bror kollat oljan på morsans Golf GTI och släpper igen huven tycker jag att det inte klickar till som det ska. Trycker då till huven men när det känns som om den sitter fast som den brukar sätter jag mig i bilen och kör iväg. Passerar efter en kort stund en vägtull där jag sätter in mitt klippkort och accelerar iväg. Efter ca 200m låter bilen *PLING* och färddatorn börjar indikera att huven är öppen. En mild panikkänsla ger sig tillkänna då jag börjar förstå att jag befinner mig på långa rakan på Nordschleife med öppen motorhuv! ^ ^ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.