|
|
|
|---|---|
|
Jo... Granntanten ropade på mig höromdagen med mkt dålig svenska... Deras släpvagn skulle besiktigas, och vad jag förstod så var det nån lampa som inte lös.. Hon undrade om jag vill kika på det.. Tja... Förmodligen bara en trasig lampa eller dålig jord tänkte ja.. Så visst kan ja väl göra för grannsämjans skull.. Backade in min BMW på deras garageuppfart för att ha en bil att koppla kärra till. Ser till min fasa att nått riktigt klant***** har varit å skarvat å kopplat hej villt... AJAJAJ tänkte ja.. Men man kan ju inte gärna smita nu..!! Plugga in vagnen på bilen för att se vad som funkar, å vad som inte funkar.. INGET funkar som det ska... Dessutom ballar båda mina blinkers ur bak ur på BEEMERN... Ok.. Förklara för granntanten att dedär få dom lämna in till verkstad, och att jag måste försöka få min bil att funka igen.. Min bil är importerad och har således sina böcker på tyska = hebreiska för mig.. Med andra ord har jag ingen aning om vilka säkringar som går vart.. Hittar en liten radda med säkringar/reläer ovanför batteriet bak i skuffen (höger bak) Alla ser ok ut. men byter samtliga ändå.. = ingen skillnad.. Det konstiga är att blinkerserna funkar ett par "blink" innan dom lägger av.. Likadant varje gång bilen är "nystartad" och kall.. Tycks ha ett samband med om lysena är på eller ej också.. ÄR inga lysen igång på bilen funkar blinkerserna, dra jag ingån tex halvljus, och blinkar vänster eller höger så blinkar det ett par gånger för att sedan dö.. Fram fungerar dock blinkerserna, likaså varningsblinkern fungerar runt om hela tiden. Rotade runt i skuffen och hittade en liten dosa bakanför batteriet som tycks ha med själva draget och dess elektonik att göra. " JAEGER Trailer Module 52400516 E27 10R-02 1154 00 Har någon tidigare varit med om att denna "brinner upp" och få konsekvenser om ovan nämt. Om det nu är denna som måste bytas, vart hittar jag en sådan till en rimlig peng.. Törs inte ens tänka på vad BMW vill ha för en ny.. Tacksam för hjälp.. Jo.. Bilen i fråga är en BMW 525 D touring 01:A med navi,dvd,tele 16:9skärm å hela sketen.. Mvh Daniel | |
| Ingen som har nåra teorier? | |
|
Länk Det där kan kanske vara till nån hjälp. |
|
|
Det låter som boxen till dragets elkoppling har lämnat in. Jag skulle provat att koppla förbi denna, dvs återställa till original. Sen kan man ju alltid försöka reparera den kanske. FP |
|
|
DavidT86: TAckar för länken. Kommer säkert vara till stor nytta ... Folke: Jo.. ja är nog inne på att dennadära "JAEGER" boxen har tackat för sig.. Hur kopplar jag förbi denna..? Finns bara ett kontaktblock in i den.. Mvh Daniel |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Koppla loss den från bilen eget system, där den är påjackad vid något av bakljusen.Sitter förmodligen en del strömtjyvar på ordinarie kablage , sedan får du köpa en ny att koppla in. Dessa interface är just till för att skydda och avlaste bilens eget system så inte felindikeringar ges, samt förhinda att kortis från fel på släpet kan ställs till skador på bilen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso.. Jag Jackade bort kontakten som är pluggad in i "JAEGER trailer Module" = ingen skillnad.. Däremot har jag inte följt kablaget för att se vart det tar vägen.. Ska det finnas fler block/moduler att dela på?? //Abel |
|
|
Kan nån förklara hur jag bifogar en bild i mina "replays" //Abel |
|
|
Länk Ladda upp bilden där och länka till den. Går ej få bilderna uppladdade här. |
|
|
vilket sammanträffande, jag har oxå problem med "JAEGER Trailer Module" dock har min lyckats få fukt i sig så lödningarna har lossnat. Köpte min dragkrok av Lars Persson, och jag håller på att få han att ta hem en ny box till mig men det verkar lite krångligt. den skulle kosta 500 gissade han på ivartfall. Mvh Stoffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.