|
|
|
|---|---|
| Jag ska ut och leta begagnad E46 och undrar hur man får i backen? Jag provsatt en bil på en bilfirma, men lyckades inte lura ut hur man gör. Vill inte verka helt bortkommen när det blir dags för provkörning. | |
| Backen ligger till vänster på bmw bilar. Om du har den i neutralt är det bara att trycka växelspaken åt vänster och sen uppåt för att lägga den i läge, du får ta i lite då det krävs lite kraft för att få i den i backen. Det är lite svårt med backen i början men man vänjer sig efter ett tag :) | |
|
Den är alltså uppe till vänster om ettan. Så ett extra steg till vänster, sen uppåt :) // M.V.H. Daniel |
|
| Okej, bredbid ettan alltså. Men är det bara kraft som behövs? Inte trycka spaken uppåt eller nedåt? | |
| Bara tryck vänster och sen framåt. Inte trycka spaken nedåt och inte dra uppåt. | |
|
Första gången så blev jag också fundersam. Man var tvungen att trycka hårdare än vad jag trodde. Men efter ett par gånger var man van :) |
|
|
Tycker ni att det e jobbigt att få i backen så är det nog gymet som gäller för er :) // M.V.H. Daniel |
|
|
wiiiiiiiiiii Århundradets vobbler:-) |
|
| Man trodde ju att muskelkraft hörde hemma i gamla Amazoner och inte i ett tyskt precisionsbygge... :-) | |
|
Det är just känslan i att lägga i backen som gör det till ett tyskt precisionsbygge, tight och enkelt. Orsaken till det extra motståndet är ju att man inte ska lägga i backen av misstag istället för ettan. MVH Stenis |
|
|
Gissar att trådskaparen försökte växla utan att motorn var i gång. Och det kan ju vara litet knepigt med vilken växlel som helst. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.