AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
14.991

Hur lägga i backen på E46?

Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Jag ska ut och leta begagnad E46 och undrar hur man får i backen? Jag provsatt en bil på en bilfirma, men lyckades inte lura ut hur man gör. Vill inte verka helt bortkommen när det blir dags för provkörning.
No
24
NormySan
BMW 323ti Compact -98
Backen ligger till vänster på bmw bilar. Om du har den i neutralt är det bara att trycka växelspaken åt vänster och sen uppåt för att lägga den i läge, du får ta i lite då det krävs lite kraft för att få i den i backen. Det är lite svårt med backen i början men man vänjer sig efter ett tag :)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Den är alltså uppe till vänster om ettan. Så ett extra steg till vänster, sen uppåt :)

// M.V.H. Daniel
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Okej, bredbid ettan alltså. Men är det bara kraft som behövs? Inte trycka spaken uppåt eller nedåt?
Bara tryck vänster och sen framåt. Inte trycka spaken nedåt och inte dra uppåt.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Första gången så blev jag också fundersam. Man var tvungen att trycka hårdare än vad jag trodde. Men efter ett par gånger var man van :)

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tycker ni att det e jobbigt att få i backen så är det nog gymet som gäller för er :)

// M.V.H. Daniel
wiiiiiiiiiii

Århundradets vobbler:-)
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Man trodde ju att muskelkraft hörde hemma i gamla Amazoner och inte i ett tyskt precisionsbygge... :-)
Det är just känslan i att lägga i backen som gör det till ett tyskt precisionsbygge, tight och enkelt. Orsaken till det extra motståndet är ju att man inte ska lägga i backen av misstag istället för ettan.

MVH Stenis
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Gissar att trådskaparen försökte växla utan att motorn var i gång. Och det kan ju vara litet knepigt med vilken växlel som helst.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.