|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Nu har meken hört av sig. Han hade kollat närmare på styrboxen och gjort lite mätningar. Det är fel på den! Det var tydligen fukt som hade krypit in i den på nåt sätt, han hade sätt lite ärg och mätningarna påvisade signalfel. Skönt att han hittade felet, oskönt att höra vad det kommer att kosta: - Styrbox (från Tyskland): 7895 - Total kostnad rep. + felsökning: 3500 Totalt: 11395:- :( Men men /Thomas |
|
|
Hej! Jobbig historia. En liten fråga för min egen nyfikenhet. Äro bilen importerad eller Svensksåld? Mvh Asken |
|
|
Hej! Jag hade problem med min bil med dålig gång och kraftig vitrök. Datorn visade misständning på 3:ans cylinder. Bytte tändspole,blev ingen skillnad. Det var dräneringen under bromsservon som var tät.Halva servon stod under vatten. Rensade den och bilen gick riktigt igen. Sen fick jag byta servon efter ett halvår.Packningen mellan halvorna hade gett sig. Pedalen fastnade i nertryckt läge. Alltså: Gör rent era dräneringar,kan dra med sig mycket elände annars. /Per |
|
| Asken: Den är svensksåld. | |
|
orion_no1; Tack för infon. Då man servar en svensksåld bil hos aukt ÅF kan man alltid be om åtgärder för de föreskrivna åtgärder som fabriken ibland sänder servicebulletiner om men inte alltid når fram pga människor inte servar hos aukt ÅF. Detta gäller även betydligt äldre bilar än din bil. Mvh Asken |
|
|
Uppdatering (om det finns några intresserade): Hämtade bilen igår, och körde ett par timmar, det var ju ett tag sen sist. Går som en dröm! Skönt! I helgen blir det 50 mil till *håller tummarna* Tack alla för info och kommentarer! /Thomas |
|
| kul att bilen "gick" att laga. Du har haft en jäkla otur, finns inte många liknande fall verkar det som. | |
| Det är nästan så att man kan säga: grattis!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.