|
|
|
|---|---|
|
I fredags fm blev sambon påkörd, hon väntade på grönt och när det blev det hade bilen bakom lite för bråttom. Inte så mycket skador pga låg fart men kofångaren bak behöver lackas. Det som syns är skrap märken efter den andra bilens kofångare + att det ser ut som en skruvskalle nästan gått igenom plasten inifrån. (Bilen är en e39 med M paket). Kan det vara något mer som behöver bytas ? Vad ska jag kontrollera ? Den som körde på henne vill göra upp utan att blanda in försäkringsbolagen, han har en "kompis" som har en "seriös" bilverkstad Har inte fått något namn ännu så det är svårt att säga om den är seriös eller inte men.. tveksam till att göra så i vilket fall som helst. | |
|
ta det med försäkringen... det är väl så att om man påbörjar fixandet av en skada efter krock så gäller gäller inte försäkringen efter det...så vad gör du om man vägrar betala när bilen är fixad ? |
|
|
Håller med. Det ligger ju knappast i bilverkstadens intresse att reparationen skall kosta för mycket när det är hans kompis som pröjsar. Blir det då ordentligt gjort? Det kostar ju inte dig mer pengar för att få det på försäkringen och då ordentligt gjort. Då har du även ett bättre läge om du inte är nöjd med reparationen. |
|
|
Visst ska jag ta det via försäkrngsbolgen och inte låta hans "kompis" fixa bilen , kan tänka mig att det kan bli problem om jag inte är nöjd med reparationen. |
|
|
Var med om liknande situation förra året, jag har också M-paket på bilen, det man såg var små sprickor och trasiga fästen som skulle lagas enligt plåt verkstaden. När de väl demonterade stötfångaren så upptäckte de att den var krossad på insidan och fick beställa en ny stötfångar som går på 6000:-. Du ska absolut ta det via f-bolaget! M3 E30Länk |
|
|
Ta det via försäkringsbolaget. Om reperation görs vid sidan av, blir det svårt med ev. garantier. Det kan vara ärliga och trevliga människor din sambo blev påkörd av, men man vet aldrig. Och helt plötsligt vet ingen någonting om nån krock..... /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
"en polare" med "seriös bilverkstad" Att han kan lacka stå för jobbet och montera billigare än försäkringsbolaget. Har svårt att tro att denne polare kan göra allt för under 5000kr som borde vara självrisken på ett ungefär. Om denne nu har någon försäkring, Har du slagigt på den andra bilen för att kontrollera att den inte är tex avställd? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.