AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.802

Uppskuren sufflet

Ju
40
Junioren
BMW 325i Cab
BMW 540I
Hallå! för två veckor sedan så fick jag min sufflet uppskuren.
Tänkte höra ifall någon har hört ifall man kan ta det på glasförsäkringen.
då självrisken är betydligt mindre.
tacksam för svar!
/sigge

||Pain is temporary, Glory is for ever ||
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har jag mycket svårt att tro.

Ett exempel...i vintras så trillade tjok med snö ner från 7:e våningen och landade på min framruta som då sprack. Centrum för träffen var i övre delen på vindrutan och nära där regnsensorn sitter och innerbackspegeln vars kåpa sitter runt regnsensorn var rejält ur läge. När jag ringde till försäkringsbolaget för att göra en skade anmälan så sa dom att glasförsäkringen enbart täcker glaset och skulle det vara så att regnsensorn behöver bytas så får jag ta hela skadan på vagnskadeförsäkringen.

Nu räckte det med att byta framrutan...

___
//Ulf
Vagnskada SAMT rejält åldersavdrag på suffletten så glöm alla drömmar om nu sufflett "gratis" tyvärr

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
När jag fick min suflett sönderskuren på min gamla 328 så slapp jag självrisk eftersom jag hade godkänt larm.

Det va visserligen några år sedan.
Tror att jag hade TH som försäkringsbolag.

/ D-flex
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Var det "bara" suffletten? Om det är ett stöldförsök borde det kunna gå på stöldförsäkringen. Reducerad eller ingen självrisk vid godkänt larm/startspärr. Sånt kan vara värt att kolla när man väljer f-bolag.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
Dom hade försökt ta sig in vi låscylindern men inte lyckats.
Då gick dom in via hål i sufletten.
Dom plockade en hel del av elektroniken.

Hade Carguard 850 larm med startspärr.

/ D-flex
Cargard 850 är väl knappast moderna grejor. Jag tycker synd om dig, men förstår inte ens hur du kan tro att glasförsökringen kan täcka kostnaden.
Ju
40
Junioren
BMW 325i Cab
BMW 540I
Fick tipset av en polare på MrCap som hade hållit på o fixa en cab, och dom hade stått o pratat om det att han hade precis fått sin sufflett uppskuren, en kille på en glasfirma hade då sagt åt honom att det går på glasförsäkringen. Aja hur som så verkar det mystisk, och det är ett forum så man får ju passa på att fråga. Man kan ju aldrig fråga en gång för mkt.!

Tack för alla svar iaf!

||Pain is temporary, Glory is for ever ||
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Slapp också självrisk tack vare godkännt larm (Saabs orginal)) då de skar upp min suflett. Skulle blivit åldersavdrag med 10% per år också, men det kom en kille från försäkringsbolaget och kollade på sufletten. Tack vare att den var i såpass gott skick blev det bara avdrag för 1år (var 5år gammal).
15% rabatt som Saabanställd på den nya sufletten gjorde att jag slapp allt åldersavdrag. Stulen CD-växlare + 6-cd-skiver gick på hemförsäkringen.
Länsförsäkringar: mycket bra att ha och göra med.
Sufletten skulle sedan bytas på en firma i Partille (se upp för dom) De misslyckades totalt och sufletten gick inte att stänga efteråt. Slutade med att det fick göras om helt på Saab ANA i Trollhättan.
Kan kanske vara värt att förhandla om åldersavdrag om du kan hitta en billig suflett åt dom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.