AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.231

LSD byte. med hast.mätar problem som följd?

Hur kan detta komma sig,skiftade inehållet med en 535 e34 diffklump så att jag fick Lsd där bak gick smärtfritt enl verkstan de schimsade in o.s.v och den funkar klockrent men nu har jag ingen hastighetsmätare som funkar.
Jag har kikat i diffen så att de inte glömt "kaststjärnan" där inne men icke den sitter där! vet inte riktigt hur jag skall felsöka riktigt,har bara prövat att summra kontakten=ingen signal samt magnetkontakten som sitter i diffen=signal har kollat säkringar alla hela,antar att dessa trådar går till instrumentpanelen!har besiktn.om en vecka,bara måste greja detta har funkat utan problem innan och det går ju inte att sätta den fel.
Mvh Thomas
b2
431
b2600
volvo Tgb 13 c304-75
volvo TL 11-53
S40 T4-99

Om du inte hinner fixa problemet innan bes,går det att besikta med en gps som visar hastigheten.

kanske blev det kabelbrott i härvan när klumpen demonterades,ir om "kaststjärnan"kanske hamnade för långt till vänster ir höger och pulsen blir störd på nått sätt?
Trodde faktiskt inte att det gick att montera detta fel?
Finns det ngn. här som vet hur man kan mäta upp var felet ligger på någe vis? Har beställt ny magn.kont. bak i diffen för att utesluta den i alla fall.
Magnet givaren var det inte?Har mätt upp på kontakten till givaren på brun/röd hade jag ca:8.45V och den andra är väl minus/chassie vad jag förstår alltså mätte mellan dessa samt summrade mellan brun och chassie och det vart signal så ngn. tråd verkar inte vara av har kikat i haynes samt en amerikansk bok men blir inte riktigt klok på detta.
Varken Hast,mätaren,tripp eller mätaren funkar men allt annat i bilen.
Hur vad gör man ngr. förslag???
Mvh Thomas
Har haft isär instrumentet och allt såg nytt ut,det var inte ens dammigt och jag körde lite elektronik spray på kontakter och ansl.men utan resultat,kan det vara så att det är brott på trådarna ändå?
Hur bär man sig åt för att dra om dessa två på smidigaste vis,vill forfarande att det skall vara orginalfärgerna på dessa,ngn. som gjort detta???
as
4
ascona
635 -83
har fått exakt samma problem på min bil när jag bytte klump på min 83:a.
bytte hela klumpen från en 528 och flyttade över givaren från gamla klumpen.funkade bra ett tag och sen tvärdog hastighetsmätaren.tog också isär mätarhuset ock kollade efter fel(bytte si batterierna).har fortfarande inte hittat fel och nu måste jag snart besikta.
Nu har ekonomimätaren sagt upp sig också den visar fullt hela tiden,pratade med de på "MobiMech" tror jag de heter de sa att det bör vara 12V fram på brun/röd tråd fram till givaren på tomgång?Känns som att det blir knepigt att få i ordning detta!
as
4
ascona
635 -83
min ekonomimätare visar också fullt hela tiden men beror inte det på att hastighetsmätaren inte fungerar.ekonomimätaren tar väl signal från hastighetsmätaren?
as
4
ascona
635 -83
hittade felet på min hastighetsmätare idag. var en bana på si kortet som var dålig.lödde dit en kabel istället och nu funkar det igen
Ser verkligen alla lika ut inuti vid kretskorten tänkte på att min är en 88:a och jag har hört att det skall finnas ngn, slags brytpunkt vid 87?
Jag får som sagt inte isär allt så att jag kommer åt SI batterierna???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.