|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tittade på baslåda som man kan ha under sätet i bilen. Enl. butiken så ska man dra nya kablar. Stämmer det? Varför kan man inte använda samma som går till de bef. basarna? Tacksam för synpunkter, förslag och föreslag. Owjan | |
|
Ja du behöver nya kablar, dvs du måste mata din låda med ngt, högnivå ( från befintliga högtalare vänster resp. höger ) eller lågnivå. Lågnivå blir lite besvärligare för då måste du ha en enhet som omvandlar högnivå till lågnivå. Tror inte att du får plats med en låda under sätet, har provat och för mig finns inte plats, luftuttag,kablage och annat som gör utrymmet begränsat. Skulle föreslå en aktiv subb i bagaget, finns många att välja på, själv har jag valt DLS ASB 212, av den anledningen att matar man med högnivå så behövs ingen remote ström, den startar automatisk när det kommer ljud. Matningen dras lämpligst från de bakre högtalarna. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Hej, Kolla noga så att de basar du funderar på verkligen passar under stolarna. Butiken påstår nog att de gör det men jag är tveksam. Allra helst om du har elman. stolar. //Daniel |
|
|
Hej! Tack för svaren. jag hade tänkt köpa en GAS ASX-80. Varför kan jag inte ta matningen från de bef basarna? tommysbmw> med matning från framhögtalarna menar du att jag skarvar från fram högtalaran? Behöver jag inte dra något från själva radion? Jag ska testa att den verkligen får plats innan köp. Jag behöver all hjälp jag kan få, jag är så dålig på det här med installationer. Owjan |
|
|
Owjan, beronde på vart du ämnar placera din låda så från närmaste högtalare, i mitt fall har jag dragit från de bakre högtalarna då lådan sitter i bagageutrymmet. Skarv (tjuv) på befintliga högtalarkablar, på mina bakre fanns extra stift på högtalarna där jag kopplade in. Lycka till NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Hej, OM du ska installera under stolarna så är det lämpligt att "tjuva" signal från de befintliga basarna. Glöm inte heller att aktiva basar måste ha ström och det kan vara lite besvärligt att få till när lådan ska sitta under stolarna. Dessutom är det viktigt att kolla vad du har för utsignal från stereon. Om det är Businessstereon så sitter alla delningsfilter i huvudenheten så det kommer bara ut bassignal till de befintliga basarna och mid/high till högtalarna i dörrarna/a-stolparna. //Daniel |
|
|
Hej! GAS ASX-80 får inte plats under säten. Jag provade. Då är detta Länk ett bättre alternativ. Vad tycks? Owjan |
|
|
om du har hifi-paketet är mitt tips att byta elementen i bef uttag som ett första steg. tex earthquake sws-8 passar "rakt i". om du är ute efter brottarbas vid 20hz däremot kommer du inte nå dit med något under stolarna, utan då är en rejäl 10/12a i bagaget enda lösningen. |
|
|
Håller med HFR. Byt basarna under stolarna till att börja med. Byt steget också(om du har HiFi-paketet förstås...) när du ändå håller på för Earthquake-basarna förtjänar lite mer effekt än orginalsteget kan ge. Om du inte har något orginalsteg så är det ett måste att komplettera en basuppgradering med ett steg. |
|
|
Hur vet jag om jag har Hifi paketet? Jag har stora navi, DSP, cd-växlare och 4 högtalare + 2 bas. Owjan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.