|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Perret Sorry för OT ;) |
|
fredde 7 |
Monster femma:vadå spara??Mitt intresse är att bevara M5 an i ett utsökt orginalskick......inte göra däcksrykare eller rejsa mot ungtuppar.Hade jag velat tävla hade jag inte köpt M5 då hade det nog blivit en E30 i ngt slag på bana. Cado:Jäpp du har rätt..Jag kör som Agda 76...fiskör eller fegkör kalla det vad du vill;).....men min bil håller längre än din.. |
|
Tyvär så hör nog jag till skaran som fis kör mest med min M5a.Det är en tung och snabb bil som inte påkallar att man ska gasa hela tiden utan det går alldeles utmärkt att glida med. Jag tycker att det känns fint att veta att det alltid finns pulver under huven om det skulle behövas.Jag har inget behov av att acca järnet för jämnan tycker att mitt ex är för fint för att hårdköras med.Jag har en gammal 2002 som är betydligt billigare och roligare att busköra med om jag är på det humöret.Sen är det ju så att dessa bilar är byggda för att användas sen är det upp till var och en om man gör det eller ej.Jag ska försöka att hålla min så nära nyskick som det går så länge jag äger den. M5 Länk |
|
|
fredde 7 Vet inte vart du har fått ifrån att mina bila inte håller, jag skulle nog påstå att bilar som varit i min ägo är i utomordentlig skick.... nu senast sålde jag min m3 e46 (garanterat en av dem finnaste) utan äns å sätta ut den på annons....här är bilen föresten med den nuvårande lyckliga ägare Länk Nu kör jag tyskt men en konkurent till bmw ;) Hur som bilar håller men man ska inte misshadla dem, men växla fort, och köra hårt det är dem till för. |
|
|
fredde 7 Ju mer du bevarar bilen så går de sönder mer för vissa komponenter i bilen är inte gjorda att fisköra med hela tiden. Alla andra delar som tillhör skalan "slitage" som tex koppling, däck, bromsar får man räkna med att byta ut ändå, vare sig det är varje år lr om tre år. |
|
|
Angånde att spinna loss på trean. Prova att utgå från 1000 varv på treans växel , sen full gas, om bilen spinner någon gång spinner loss medan farten/varvet ökar, ja då får vi veta om maskin har ork nog att dra loss på trean. Annars talar vi om motoreffekt + lagrad rörelseenergi som frigörs vid växling (när varvet sjunker). |
|
|
Monster Femma : Vilka delar i en m5 går sönder om man kör försiktigt med bilen? |
|
|
En bekants bil kan man ligga i ca 150 på trean eller fyran och sen bara bestämt trycka ner gasen, så börjar TCS-lampan blinka frenetiskt en bra stund vidare upp i fart, och man får passa på kursen med ratten. En vanlig M5 E60 står närmast still i jämförelse... Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
"BjörnB Vågar du inte skicka in trean snabbt??? Då kan du lika gärna köra en 520 (Inget illa menat mot den)" Jag har läst en hel del om att kopplingen är känslig om man kör bilen på fel sätt dvs ger mycket gas innan kopplingen greppat helt. Om det stämmer eller inte tänker jag INTE ta reda på genom praktiska tester med min egen bil. Jag har inte köpt min bil för att vara snabbast vid rödljusen eller för att rejsa på flygfältet. Till 90% av körningen skulle en 520 funka aldeles utmärkt för mig. Men jag själv och ingen annan väljer bilmodell åt mig och kör den som det passar mig. Men ibland vill man kunna köra om smidigt och mata på 3:an 4:an 5:an och känna trycket i ryggstödet och njuta av motorsången det gör mig lycklig, inte att påga bilen i onödan. Tävlar en del på mc och då är det en helt annan sak, då struntar man helt i att spara på materialet bara det går fort och det är också ritkigt kul på sitt sätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.