AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.133

Konstig annons på BMW 328

tornet
Någon som känner till något om denna 328 Touring? Säljaren heter "Daniel" på denna länken Länk och maciej på den här Länk

Verkar vara nåt skumt, har legat ute länge och är väl hyfsat lågt pris för en touring? Någon som vet något om denna bil?

Gissar på att skicket är bruksskick, ser ut så på bildena iaf...

mvh tornet
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Kanske bara så att den ene lånat bilden av den andre?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Enligt VV så är det en Daniel i Bunkeflostran som äger bilen. Bilen är avställd och har körförbud.
tornet
Bjerser: Så kanske det är... fick mest en känsla av att nåt inte stämmer?

maccis: Jo det har jag med kollat, men jag tänkte mest ifall någon här visste mer om bilen än vad man kan få ut från vv mm.

mvh tornet
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Underligt att Maciej har fler bilder när det är Daniels bil.

mvh
Tomas
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Jag skulle vara väldigt försikig om jag var du. Bilen har ju uppenbarligen köpts på kredit med skuld kvar. Kontrollera att det han menar med "restskuld" är den kvarvarande finansieringen och att det inte är så att han köpt bilen med finansiering med restvärde. Det innebär att han har ett restvärde p ådet angivna beloppet SAMT en låneskuld kvar på bilen.

Tänk också på att du skall vara med när den totala restskulden betalas (alltså direkt vid köp) samt kräv att få närvara vid ett samtal med finansieringsbolaget så att du kan få en exakt restskuld per det datum när skulden löses. Risken finns ju annars att du får betala bilen 2 gånger...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.