AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.378

Frågor av en nybliven X5 ägare...

Be
51
Beary
X5 M50d -14
120i -19
Hej!

Har nyligen köpt en X5 4.4iA, -04 och är så nöjd! En riktigt härlig kärra som dessutom inte alls drar så mycket soppa som jag hade förväntat mig, vilket är ytterliggare ett STORT plus!

Bilen är näst intill utrustad enl. mina önskemål, men skicket och priset fick styra lite över den sista önskan som var DSP-stereon...

X5:an jag köpt har hifi-paketet och jag undrar om man kan sätta i och koppla in en baslåda på den plats där DSP har sin? Måste man dra signal- och strömkablar framifrån eller finns de nära?

Bilen har även inbyggd telefon, dvs att man kan koppla in mobilen i armstödet. Nu sitter det en modul för Nokia, kan man byta den till Sony Ericsson? Kan man även spela upp mp3 från telefonen i stereon?

Navigationsskivan är gammal, var kan man köpa en ny uppdaterad skiva? Pris?

Tacksam för svar!

Mvh
Björn
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
När det gäller bilstereo så är eftermarknadsprylar att föredra.

Mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej och grattis till fin bil! De är riktigt trevliga, speciellt med facelift och nya motorn.

DSP är i princip kört att eftermontera, i alla fall efter vad jag har hört. Det är helt enkelt för mycket jobb, och ljudet är faktiskt inte speciellt bra. Bättre som Rob säger, montera dit eftermarknafsgrejer istället.

Navi-CD finns smidigast att köpa på Ebay, där finns begagnade för vettiga pengar. Mycket kopior också, så se för sjutton till att du får ett original om det står det i annonsen. Annars är det BMW som gäller, och 2 tusingar....

Mvh Johan
Be
51
Beary
X5 M50d -14
120i -19
Tack för inläggen!

Eftermarknadsgrejer säger ni - förslag på märken/modeller, helst som passar i gamla infästningar.

Efterinstallation av DSP har också jag förstått är väldigt omständigt, om ens möjlig. Min tanke är att få in en subwoofer på samma ställe som DSP-systemet har sin, dvs på högersida i bagageutrymmet som är tomt i min bil...är det möjligt utan allt för mycket strul med kabeldragningar osv?

Navi-skiva på G :-)

Angående telefon så behöver man köpa en snap-in adapter hos BMW, ca 600:-

Mvh
Björn
po
21
power12
Bmw X5 4.4 2003/04
Hej Beary!
DSP är ingen eftermontering ljud system , det är en extra utrustning och kan säga att det är värt pengarna (har DPS själv) , du kan köpa DSP från någon skrot eller begagnad och montera den , tror att Bmw har alla kablar för dragna.
Navigatorn kan du uppdatera genom att köpa skivan från Bmw ifall du gillar att bränna pengar :D annars gör du som jag..
Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hejsan
Jag eftermonterade en baslåda i min X5 facelift. Skitenkelt! Tog ca 2 timmar med allt jobb. Jag gick för den orginala baslådan från BMW för eftermontering. Hade lite tur och fick en ny för 1500 från BMW som nån hade felbeställt. Denna lådan är aktiv, dvs den har inbygd förstärkare. Detta lyftet ljudet MYCKET och vi var strålande nöjd efter denna uppgradering. Jag rekomenderar detta stark istället för att snickra egna lådor och försöka koppla in egna saker. Denna blev helt gömd bakom högra luckan bak.

Kör orginalt på en så fin bil:-)

Mvh
Hosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.