|
|
|
|---|---|
| Någon som kör ovanstånde kärra? Är lite sugen på en sådan,vad bör man tänka på? Är den en bil att rekomendera? verkar ju gå riktigt billigt... | |
|
Halloj, Har en 520d T -07 LCI. Grym bil och efter faceliften en riktig pärla kvalitetsmässigt också. Jag rullar 12mil varje dag till och från jobbet och då ligger förbrukningen på 0.55l/mil så ja den går billigt. Tips om bilen: - Om du är lång sök efter en bil med sport- eller komforstolar. - Gillar du att spela musik, sök efter en bil med HiFi eller ännu hellre Logic7 stereon. Standardstereon är rikitigt usel. Se till att det är advantage- och komfortpaket på bilen så har du det lull lull som behövs. Överlag en mycket trevlig bil som dessutom går att hitta för vettiga pengar. Lycka till! //Daniel |
|
|
Har en -06 med 163hk och aut. Har aldrig tänkt att jag skulle behöva mer att köra med. Om du belastar bilen i uppförsbacke kan du dock höra att det är en 4-cylindrig, så en 6:a skulle vara trevligt. Jag kör mycket stadskörning och då ligger den på 0,82-0,84 l/mil. Har pro. stereon och den räcker gott till. Parkerings radar fram och bak är guld värd. Har den enklare modellen av navi, skulle idag tagit pro. nav. Bilen är bra och mycket bekväm, det som är dåligt är bagageutrymmet(E60), man rymmer inget. Har aldrig kört på grusväg, så där vet jag inte hur den låter eller uppför sig. Vid 120 km/h ligger den på 2100 rpm och vid snabbare körning håller den sig ändå på dryga 0,65 l/mil. |
|
|
Om du köper en 163 hk. (före facelift) så bör den ha automat om du kör mycket i stadstrafik. Motorn är tunn på låga varv och och tillsammans med kopplingen, som hugger ganska bryskt, får du lätt tjuvstopp. Däremot är det riktigt trevlig på landsväg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.