AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
551

Brrrrum brrrrum med sportfilter

-:BeeMWe:-
Mumma mums det blev med ett sportluftfilter på bilen :)

:)
Vilket filter?

/Manray/
Hm ja vad hette det... Green cottonfilter? Jag köpte det här i Uppsala på bildelsimporten.

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Vad kostade det filtret?
Passar den till alla?, finss den alltså i olika utföranden?

Mvh:Friik
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Satte du bara in ett i boxen, eller har de "open-air" också? Är det den ända modden du gjort, eller tycker du att det blev skillnad med allt tillsammans (tex. avgassystem, chip... om du nu gjort det vill säga)? Blev det ljudskillnad med filtret?

C-YA!
575 spänn, tror de har till fler modeller eftersom de är inriktade på bla BMW.

Det var ett open air jag köpte, de har vanliga också som man sätter i luftboxen. Jag tog bort gummislangen mellan luftbox och motor och monterade det direkt på motorn, precis så det fick plats. Trodde först att det skulle gå att få dit på gummislangen som jag nämnde men icke. Jag får ta och bygga nått rör så det får mer luft, när jag orkar :)

Filtret är den enda modden jag gjort. Jag känner att den andas bättre, kraftigare vid acc/får kraften tidigare. En aningens skillnad blev det, surrar lite mer nu, antagligen hörs det bättre på nyare bilar/andra med mindre motorer, min låter som en amerikanare med V8 orginal så mycket ljud dränks i det.

Kan säga att min tomgång sänktes med 40-50 varv. Inte till fördel för denna bil, måste höjja den lite.

gott sound vid belastning på min 3 liters iallafall.
Låter som minst 25 hästar mer men troligtvis är det ingen skillnad, kanske i kombination med blås och chip ?

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.