AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.090

Elcab krångel (325:a 94)

8
Mäcky
325i cab -94
Hej

Bilen vägrade att starta häromdagen och efter det så började sufflen att krångla, gick först att dra ner och upp sufflen lite men sen dog den helt, laddade upp batteriet men problemet kvarstår, även elhissarna krånglade till en början men efter att jag ladda batteriet så fungerar dem.

Va kan det vara för något? kan man fälla ner sufflen manuellt på något vis?

Väldigt tacksam för svar!
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Hej!
Cabben går att fälla ned manuellt, gör så här:

under baksätet på förarsidan så sitter en spak. Dra i den så släpper bägge cabmotorerna från sina fästen.

Det finns en säkring som man ska släppa på för att koppla bort sensorn till cablucka/bagagelucka, men jag kommer inte riktigt ihåg vilken det är, undrar om det inte var säkring 7, men dubbelkolla så jag inte lurar dig.

När du gjort det så kan du öppna cabluckan, fälla ned cabben, stänga cabluckan och öppna bakluckan.

Nu ska du trycka tillbaks de 2 motorerna. Den ena (till luckan) sitter längst till vänster i skuffen. Motorn sitter på "utsidan" så du få stoppa in handen för att trycka tillbaks den utifrån in mot bilen. Det ska klicka till ganska rejält när den åker på plats. Vill den inte fastna så kan du lirka lite med vajrarna samtidigt så den slinker in.

Den andra motorn sitter ganska långt in på vänster sida bakom tyget i bakluckan. Den trycks rakt upp. Även där kan du behöva lirka med vajrarna samtidigt som du lirkar tillbaks motorn.

Sätt tillbaks tyget och stäng bakluckan.

Sätt tillbaks säkringen - nu ska du programmera stoppläget på cabben:

Sätt dig i bilen, sätt i nyckeln i tändningen, tryck ned cabstängningsknappen och HÅLL DEN INTRYCKT. Vrid på tändningen. När du hör att motorerna börjar jobba så släpper du knappen så justerar cabben in sig själv.

Lycka till!

//Fredda
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Ps. Kolla så batteriet verkligen tar laddning!
8
Mäcky
325i cab -94
Tack så väldigt mycket för den utförliga förklaringen ska ut och testa på en gång!
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Det var så lite så. Tala gärna om hur det gick för dig!
8
Mäcky
325i cab -94
Hallå!

Allting gick bra tills jag skulle vrida om nyckeln, man hörde att caben ställde in sig i läge men det var kanske 2 sekunder bara.. ska det gå så snabbt?

Sen så vägrade sufflen att gå ner helt där bak så vi provade att göra om samma grej igen men det funkade inte.. ska försöka lite imorn.

Har du möjligtvis något bra tips?

Mvh
Marcus

Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Hej!
Jag såg att jag var otydlig i sista raderna, du ska trycka ned cabÖPPNINGS knappen samtidigt som du vrider om tändningen, sorry!

prova det!
8
Mäcky
325i cab -94
Tack ännu en gång det var inte du som var otydlig det var jag som var dum och inte fattade att jag skulle trycka ned på stängnings knappen utan jag tryckte uppåt, aja nu är det problemet ur världen!

Tack så hemskt mycket! nu ska vi se om jag kan lösa ett annat problem!
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Va bra!

//fredda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.