|
|
|
|---|---|
|
Har gått och börjat fundera på om man ska slå till på en BMW 645. Var för ett tag sedan på BMW och provkörde en 635d och måste erkänna att jag fastnade otroligt mycket för bilen i sig. Så hur ser värdetappet ut framöver och vad ska man betala idag för en bil som har gått runt 6000-8000mil. Nåt som brukar krångla och som man måste hålla utkik efter? Tacksam för svar. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. | |
| Ett råd, passa dig för 645. | |
| exiZ: Har du lite mer info om varför du anser det? | |
|
Herr Gaspedal: Det är en vacker bil med en lysande spis. Har spenderat cirka 900km i en 645CiA över en helg och det bröllopet verkar funka än idag där bilen körde brudparet. Ny kostade den cirka 850.000kr netto med fullständig nödvändig utrustning. Idag finner du en fin svensksåld för under halva pengarna. Importer brukar bli svårsålda när det är lågkonjunktur. Ifylld servicebok, uppdaterade programvaror samt senaste programvarorna garanterar dig så långt det nu går i dagens datasamhälle. Den nya gel-teknologins batterier som används i b.l.a. M5 E60 samt E65 760iL är enastående. Du får nog räkna med 40% ned på 2 år och 40.000km körda om du sköter om bilen som den skall vara ny. Vad spelar det för roll om du har bilen som en av få hobby? Det är resan som är väsentlig inte målet. 20.000kr per år i oförutsedda utgifter har jag som ram för varje bil jag skaffar oavsett vilken det är. En fin vagn står på Borgs Bil och den har funnits i lager ett tag. Färgen är enastående. Du vet hur man gör bra affärer antar jag?:) ESS kommer med ett synnerligen trevligt kit till 4.5 motorn om något år minns jag att jag läste på något forum. Mvh Asken |
|
|
Uppdaterade programvaror menas att bilägaren kontinuerligt servat bilen på en BMW-verkstad eller en verkstad med BMWs diagnosdator och får på så sätt tillgång till det alla ing. i München sysslar med efter en modell har släppts, nämligen uppdateringar. Det går även att göra på äldre BMW och kan sänka både förbrukning samt ge kvickare gasrespons är min erfarenhet. Mvh Asken |
|
|
Jag blir också lite nyfiken vad du menar exiZ. Har kört både 645iA samt 650iA, fick ett bra pris på en 650i men det blev tyvärr inte affär. Något speciellt du tycker man ska se upp med eller gillar du inte modellen? Den är precis som en bil ska vara, stor, tung, opraktisk samt stor motor. ;) MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
|
Semi O/T: TGC Du borde köpa 6 eller 8 serie ser jag på sista raden. En modern jultomtesläde:) Mvh Asken |
|
|
Hmm 645:an låter mycket intressant. Men hoppar man upp i de prisklasserna så uppenbarar sig så många fler bilar. Porsche 996 Turbo, Corvette C6 ( Sitter på en C5 idag) BMW M5, E55 AMG listan kan göras hur lång som helst. Nej, får börja arbetsdagen med att åka förbi min lokala Porscheskojare och se om de har en 996 Turbo inne för provkörning. Jag va inne i våras och var väldigt nära på att slå till på en sådan men det kändes inte helt rätt då... Ingen som har kört 6-serien på ringen och vet hur den uppför sig där? Det är också en parameter jag måste ta hänsyn till eftersom jag är där och leker av mig ibland. =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Kan man jämföra 645:an med 996 Turbo? För mig låter det som två helt olika bilar. M6 kanske går att jämföra bättre? | |
| Grandy: Du har rätt i det du säger, men jag vet själv inte till 100% vad jag vill ha och då blir det så =). | |
|
Auto Motor und Sport 996 Carrera vs 645 Länk Kanske kan var intressant även om det inte är turbon de recenserar...=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.