|
|
|
|---|---|
Andreas |
Finns det någon sida vars man kan få reda på maxvrid och vid vilket varv det ligger på BMW E36? Är mest intresserad av 323, 325 och 328. Vilket år kom den nya klimatanlägningen, vad är skilnaden mot den gamla? Tack! |
|
Hejsan! Jag har för mig att på 325:an har ett vrid på 245nm/4200 rpm! 320 lär väl ha lite mindre o 328 lite mer! |
|
|
Du kan kolla all prestanda i modellguiden som är under fliken köpguider. Klimaautomatiken kom -96 (är digital) Den som fanns mellan -91 och -95 är ingen klima utan bara en vanlig AC... rätta mig om jag har fel... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
328 har 40Nm mer i vrid än 325 med andra ord 285Nm Kan någon lite mer specifiera vad det är för riktig skillnad melllan ECC och AC? Fördelar Vs. Nackdelar med båda... //Daniel |
|
Axel |
Acc sköter fläkt,luftriktningar och temp automatiskt. Nackdel fler prylar som kan gå itu. Bmw när det gäller E36 iallafall så fungerar ac lite bättre än i andre bilar pga att man kan ställa tempen igradtal plus att kompressorn kopplar in och ut själv precis som en ecc,detta sparar bla bensin gentemot en vanlig ac som är inkopplad så länge knappen är intryckt. Nackdel man får sköta fläkt ock luftriktningar manuellt. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.