AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.063

Termostat på kylaren?

På min E36 från -92, på höger sida ca 20 cm från kylartoppen sitter en termostat? eller nåt, kanske givare? Två bruna kablar sitter med vanliga elkopplingar och verkar inte BMW standard med socklar? Vad fyller den för funktion? På en annan BMW 525I av samma årsmodell har kontakten 3 kablar?
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
E36 - vilket utförande, modellbeteckning etc.?
Sorry det är en E34 ledsen. Det är en BMW 525I från -92 direktimporterad. Med 24 ventilersmotorn.

Tack
Viktor
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Länk

Kan det vara 10 på skissen?
Ja det ser så ut men alltså den som finns i min bil har två bruna tådar medan den jag köpte har 3 stift märkta T1, T2 och 0.

Tack
Viktor
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Double temperature switch enligt figuren borde ha tre ledare. Gå in på: Länk och mata in ditt eget chassinummer så får du bättre upplysning om hur det ska se ut på din bil. Hör av dig om du får problem med detta!
Ja här föreligger ett problem. Den temp.givaren som sitter på min kyl har två st flatsift hane. Till den var kopplat två st bruna tåtar i var sin flatstift hona. I mitt fall hade flatstiften på givaren (hane) rostat av. De två bruna tåtarna ligger i en svart plasthylsa eller krympslang och såg fabriksmonterad ut men som sagt på tåtarna satt var sin flatstift hona inte såg ut som BMW std, dvs med sockel färdig att ansluta och inte förväxlingsbar.

Tack
Viktor
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Du har ju löst det - det var en nödreparation med en givare som inte hade samma funktion som originalet ...
Tusen tack gunnarh men jag har fortfarande bara två bruna sladdar som skall kopplas och på den nya termostaten fins 3 st stift? Som jag ser det fattas det en sladd eller skall en av termostatens stift lämnas fri? Du verkar ju insatt, hur kopplar jag?

Tack
Viktor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.