|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag behöver smakråd, kan nämligen inte bestämma vilka baklampor jag vill ha till min bil. Länk Jag väljer mellan dessa. Alt 1. Länk Alt 2. Länk Alt 3. Länk Så vad tror ni här på forumet skulle passa bäst? Nån som rentav har bilder på en Topazblå Sedan med dessa lampor monterade? //Markku | |
| Jag lägger min röst på Alt 2 men Alt 3 kan också bli najs! | |
| Alternativ 1 | |
|
Alternativ 3! |
|
|
alternativ 1 ska själv byta tillsådanna när jag prickat av de mer prioriterade grejjerna. |
|
| Alternativ 3 | |
|
Alternativ 1, klart snyggast ///BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död.///M |
|
|
Nu skulle jag aldrig montera såna på min bil, vill ha original rakt av, gammal som man börjar bli :) Men skulle jag välja så hade jag valt alternativ 2 eller 3. Alternativ 1 går fetbort... |
|
|
Håller med seattle och några fler, alt 2 TVEKLÖST . alt 3 passar på svartbil. Alternativ 1 är det fulaste alternativet bortsett från lexusvarianter. umnitza har bra pris på alt 2 och 3 /Hampus Länk |
|
|
Tack för era åsikter allihop! Blir nog alt. 2 för min del! Hampus__--> Tycker inte att umnitzats priser skiljer sig från mängden? //Markku |
|
| Jag har alternativ 3 på min bil. Fast den är stålgrå så där passar ju de mörktonade perfekt. Har en bild på dom i mitt galleri om du vill se hur dom ser ut monterade! | |
|
Har alternativ 1 själv. På en Titansilver... blev oväntat snyggt måste jag säga... Men det är välan bara att gå på magkänsla ;) |
|
| Original. Att hålla på och ändra lampor sysslar de som kör epatraktor med och 240-raggare. | |
|
Håller med RR99. Original brukar bli klart bäst på en BMW. En stor del av "BMW" är symetrin i designspråket. Byter man ut en liten list till något som inte är original tappar bilen sin eleganta, lagom neutrala men samtidigt kaxiga design. Det blir likson ett smaklöst "hop-plock" som inte hör ihop. Om du absolut ska byta: Lysdioder ser lite Epa-aktigt ut. Alternativ 1 ser mer original ut, men till en Topazblå... njae... Tapaz är en fantastiskt fin färg men samtidigt svår. Lycka till! |
|
|
Hur kan ni hävda att de med dioder ser EPA ut när de är mer eller mindre kopior av BMW facelift till E46 coupé? |
|
|
Därför att det är jävligt EPA att hålla på och byta ut delar för att det ska se nyare/dyrare ut. På samma lista hamnar: *Angeleyes på bilar som inte har det original *Kromade speglar à la Audi *M3-speglar på icke M3 (och all annan utrustning för att få det att se ut som en M3) *Speglar med blinkers för att likna MB *M3 CSL kosmetiska delar på icke CSL *"Kolfiber"-emblem *Toksänkta bilar (ser iofs varken nyare eller dyrare ut, bara mer ghetto) Ett par snygga fälgar är väl ok, dock inte M6 fälgar på en E30. De måste vara tidenliga för att passa in i designen. *kolfiberdetaljer överhuvudtaget *Rödmålade bromsok och värst av allt, rödmålade bromstrummor *Allt annat jag kan ha glömt Allt detta är som sagt väldigt EPA och hör hemma i småhålor på landet. Det signalerar att man har försökt lite för mycket och därmed misslyckas man. Det är lite som att sätta fartränder på cykeln för att impa på brudar, det blir liksom bara fel och signalerar att man försöker vara häftig och det är ju ohäftigt att försöka vara häftig. Var på en bilträff nyligen och jag skulle fan inte visa mig på allmän väg i merparten av fordonen. Sa jag att jag mest gillar original? Snygga bilar (i.e. BMW) behöver inte stylas. Kör man Nissan eller Seat så kan jag förstå att man vill dölja det genom diverse styling men en BMW är ju så fin från början. Jag tycker det är kul att börna då och då men jag gör det bara när ingen ser på för annars kanske någon tror att jag försöker vara häftig och det är som jag skrev högre upp inte bra (ohäftigt) |
|
|
rr99 menar du också att m-paket är epa? på nya femserien ser man ju knappt skillnad på om det är en m5a eller en vanlig femma med m-paket? är det epa också då? |
|
|
Klart man ser skillnad. M-paketen är väl ok, då någon med smak har designat det och det finns att få original. Förresten, lägg till mörktonade rutor på listan också. |
|
|
RR99: Då är det uppenbart att vi har olika smak. Jag anser att delar som t.ex. M-paket och faceliftbakljus ger en klar förbättring i en bils utseende. |
|
|
Håller med RR99. Kan dessutom komplettera med att det mesta av "utseendeförbättrande" åtgärder sänker andrahandsvärdet på bilen. En originalbil är alltid mer lättsåld än en julgran. Detta gäller inte bara BMW utan alla märken. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Sackan: Håller med de flesta killarna ovan, alternativ 2 är snyggast. Min bil är oxå blå (mystikblå) så den är nästan likadan som din i färgen och jag har lika lysena från alt. 2. Satt ju original på de faceliftade coupérna. Här finner du lite bilder på hur de ser ut i kombination med en blå E46... Länk Tror inte på alt. 3 då den tonade varianten passar bäst på en svart eller vit E46 enl. mig. Lycka till / Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.