|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en tid haft lite orolig tomgång. Var inne på BMW för en diagnos, men inga felkoder kom upp. De bytte en sprucken slang men det har inte blivit bättre. Misstänker att jag har nån spricka/hål i min luftbälg där den förgrenar sig i en liten slang, 5 på bilden Länk. Sprayade med startgas där, och tomgången höjdes. Det ser bökigt och trångt ut att få bort luftbälgen. Måste man lossa nåt annat för att komma åt att byta den? På den del av bälgen som sitter mot luftfiltersidan så går en mindre slang ner på ovansidan av bälgen, 3 på bilden. Hur får man loss den, bara att dra rakt ur eller? Tips önskas hur man smidigast byter bälgen. Mvh Hasse | |
| Har du sett inlägget "Reparera insugsslang?" | |
tornet |
Jag tycker det ser ungefär likadant ut som på e36:or, jag bytte min själv och jag tror inte ens det fyller kvoten för att ens komma med på en "svårighetsgradlista" :) Skämt å sido... det var jättelätt och behövde bara skruvmejsel till slangklämmorna, samt nävarna till att dra loss slangarna undertill. mvh tornet |
|
Har bytt insugsbälgen på min 523:a, tomgången har inte blivit bättre. Jag har sprayat med startgas på nya bälgen , just där den grenar sig till en mindre slang. Tomgången ökar lite då, precis som den gjorde när jag sprayade startgas på gamla bälgen på samma ställe. Mysko då slangen ser ut att sitta ordentligt. Tips mottages om det finns nån annan slang i närheten av bälgen som det kan vara hål på eller spricka i, om det nu var där startgasen trängde in som höjde tomgången. Mvh hasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.