|
|
|
|---|---|
|
Min e39a immar igen direkt när det är fuktigt ute och inte ac knappen är på. Det känns nästan som om det är någon beläggning på glaset för det går fantastiskt fort för det o imma igen tills man knappt ser ut, om ac'n är avstängd. Bara några sekunder efter man trycker in ac knappen så lättar imman och försvinner helt för att komma tillbaka direkt om man trycker av ac'n. ACC'n i bilen ska väl "torka upp" i bilen även om inte acn är på?! Vad kan det vara för fel? Och hur ska jag fixa det lättast? | |
| Låt frostflingan lysa, enkelt va? ;-) | |
| Jag vill inte direkt ha acn (eller frostflingan) på när det börjar bli vinter och att den immar igen har inte den inte gjort förrens nu. | |
|
Men AC:n torkar ju upp luften, och det är fuktigt ute nu med allt regn i luften! Låt snöflingan lysa, så sparar du eventuellt en reparation till våren oxå, med tanke på att i en stillastående AC-kompressor stelnar packningarna runt drivaxeln och när du sen börjar använda den till våren/sommaren nästa år så börjar gasen pysa ut lite sakta för att senare bli tom, och du åker på en mindre renovering av kompressorn. Så använd den, alltid! Det du ev sparar i mindre soppaförbrukning, får du lägga på rep-kontot istället.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Kan det inte vara ett igenstoppad kupefilter? /Hampus Länk |
|
|
Många bilar med AC har precis samma problem, låt flingan lysa som sagt! Tjejens Ford och min BMW har precis samma sympton som o_wimhed, så något fel är det nog inte. |
|
|
är inte själva poängen med den digitala klimatanläggningen att den ska sköta allt sånt själv då? acn trycker man på när inte den vanliga orkar kyla mer? eller har jag fått det fel?! |
|
|
stänger du av ac:n så finns ju ingen ac som kan kyla, därmed blir det varmt i bilen.. och fuktigt.. Och ska du behöva trycker på knappen när den inte orkar själv så är ju inte anläggningen automatisk, eller hur!? Kör med flingan tänd, ställ in den temperatur du vill ha, tryck på autoknappen, och glöm resten! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag har haft lite problem med mina linser och ac i bilen. På jobbet har vi ac (acc) och när jag stänger av den brukar det börja imma. Om jag dock låter acn vara helt avstängd i nåt dygn eller flera så brukar imman slutta komma såvida det inte är tokfuktigt ute. Jag har funderat på om det har någonting att göra med att rutan är kall när man kör ac eller nåt. I vilket fall, mitt tips är att ha tålamod och tänkta på att det kan ta ett tag nu när vädret är skit (i Stockholm iallfall). /Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.