|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det är någon idé att slippa ner och lacka om dessa rostskador: Länk Länk Länk Eller är det stor changs att rosten kommer komma tillbaka? | |
yttryck |
har liknande åkommor på min bil. runt dörrar samt hjulhus. tror tyvärr att det inte är lönt, visst kan man slipa och spackla och lacka men har rosten en gång börjat så är det nog kört..det är trots allt en 13 år gammal bil.. /igor |
|
Dörren är tråkig, men det andra är väl inga större problem? Åtgärdas det ordentligt så borde det inte komma tillbaks där. En sådan rostskada ppstår pga sten/grussprut och salt utifrån och går alltså att fixa. Med dörren kan det ju vara värre eftersom risken finns att det kommer inifrån. Jag föreslår att du åker till en vettig lackfirma och konsulterar dom. Lycka till! (hehe, precis när jag skrev sista ordet så åkte det förbi en fin e36 coupé utanför fönstret) |
|
|
Jag tycker iofs att även om rosten kommer tillbaka, så kan det ju vara kul att bilen ser någorlunda fin ut däremellan. Men det är klart en avvägning hur mycket pengar och jobb man vill lägga på det. Jag slipade ner min skärmkant och baklucka för ett år sedan ungefär (med en dremel eftersom jag inte har någon bläster), hade på rostätare, tvättade rent, la på zinkförg och därefter 2k-grundfärg följt av lite svart. Rosten har inte kommit tillbaka ännu, men det är nog på gång. Men så lite jobb för ett drygt år av "fin" bil är det värt för min del. mvh Jesper |
|
|
Testa Por 15, det funkar fint. Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Jag kommer att lämna in bilen på ett gymnasium här i när heten, där elever blir betyg satta på hur bra arbetet är utfört plus att om jag inte är nöjd med det så får dem göra om det gratis. Det enda som jag behöver betala är den blandade färgen +klarlack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.