|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag gjorde oljeservice på min bil idag! efter servicen skulle jag släcka servicelampan med en serviceåterställare jag köpt på Länk Men serviceindikatorn gick inte ner till noll. utan bara den röda och en gul "fyrkant" försvann! Någon som har tips på hur jag löser detta? vill ju inte att servicarna ska komma i otakt! Går detta släcka med Dis? eller hur löser jag problemet? /Mvh Daniel | |
|
Prova igen... Mvh Janne. |
|
|
Jo jag har provat igen! men det händer inget! och jag kan inte tänka mig att jag har gjort på fel sätt koppla i obdkontakt - slå på tändning - håll in knappen tills lampan slocknar. |
|
| Varför köpa en serviceåterställare när du kan släcka med hjälp av ditt egna finger som det står i mekartipset. Gjorde det på min och fungerade utan problem på första försöket! | |
|
Opps...tog för givet att du kontrollerat att det verkligen behövdes en serviceåterställare till din bil,du har ju en 02 vilket det t.o.m. står på serviceåterställaren att den ej är gjord för...bara årsmodellerna 82-01 :) Knappåterställning fungerar som sagt på din årsmodell. Mvh Janne. |
|
|
Hej! Hade precis samma problem efter ett oljebyte, men det visade sig att bilens programmerade servicepunkter började närma sig. Kolla i bilens manual om det snart är dags för oljeservice och nollställ igen efter det miltalet. Då släcktes alla mina lampor iallafall. Hoppas det hjälper! Mvh Andreas Mvh Andreas BMW CS #6862 Das leben ist kein probelauf! |
|
| JanneT: ursäkta jag skrev inte det! servade en 316/e36 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.