AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.177

Misslyckad serviceåterställning

Da
135
Daniel_80
325ci -02
Hej!
Jag gjorde oljeservice på min bil idag! efter servicen skulle jag släcka servicelampan med en serviceåterställare jag köpt på Länk
Men serviceindikatorn gick inte ner till noll. utan bara den röda och en gul "fyrkant" försvann! Någon som har tips på hur jag löser detta? vill ju inte att servicarna ska komma i otakt! Går detta släcka med Dis? eller hur löser jag problemet?
/Mvh Daniel
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Prova igen...

Mvh Janne.
Da
135
Daniel_80
325ci -02
Jo jag har provat igen! men det händer inget!
och jag kan inte tänka mig att jag har gjort på fel sätt
koppla i obdkontakt - slå på tändning - håll in knappen tills lampan slocknar.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Varför köpa en serviceåterställare när du kan släcka med hjälp av ditt egna finger som det står i mekartipset. Gjorde det på min och fungerade utan problem på första försöket!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Opps...tog för givet att du kontrollerat att det verkligen behövdes en serviceåterställare till din bil,du har ju en 02 vilket det t.o.m. står på serviceåterställaren att den ej är gjord för...bara årsmodellerna 82-01 :)

Knappåterställning fungerar som sagt på din årsmodell.

Mvh Janne.
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Hej!

Hade precis samma problem efter ett oljebyte, men det visade sig att bilens programmerade servicepunkter började närma sig. Kolla i bilens manual om det snart är dags för oljeservice och nollställ igen efter det miltalet. Då släcktes alla mina lampor iallafall. Hoppas det hjälper!

Mvh Andreas

Mvh Andreas

BMW CS #6862

Das leben ist kein probelauf!
Da
135
Daniel_80
325ci -02
JanneT: ursäkta jag skrev inte det! servade en 316/e36
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.