AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
763

start problem e30 2,7

2m
18
2metarn
327-87 (brukis)
2002-74(banprojekt)
Jag har då en bmw 320i-87 som jag fick för mig att slänga i en m20b25 och stroka till 2,7 visst lätt tänkte jag aldrig gjort nåt större i motor väg så men iaf läste lite gran borjade leta motor och grejer fick tag i en diesel vev och bestälde en catcam 272 grader montera i hop att o hoppades på de bästa kollade nollningen flera gånger och drog runt motorn gick kalas körde på starten för o få upp ojetryck sedan försökte jag starta den då ville den absolute inte gnista fick den o bensin med men de visa sig vara BTR som va dålig byte o nu börja den vilja gå i gång men nej nej kollade spridarna o de va ju inte så lätt då de inte fanns nån märkning på nån så hade ju inte en aning om va som gick till bad men med lite byte av kontakter m,m så startade den till slut men då lät den som en sten kross o den gick dåligt o blödrade. av med toppen o konstaterade att ventilerna tagit i kolvarna märkligt tyckte jag men men

Tog i sär hela motorn i gen skickade i väg kolvarna på fräsning och samtidigt så plana jag blocket läste att man skulle göra det för o få mer komp då jag inte skall köra med turbo
byte alla lager och renovera hela toppen jaa tänkte jag äntligen la i modell lera för o kolla så ventilerna inte tog i o de fick kalas va knappt en m,m tillgoda
fick i hop motorn o nu total vägrar den att starta den poffa lite första gången men nu helt död
gnista får den en kalas fin gnista
nollningen står ju en halv kugg fel men de borde ju inte spela nån roll den skall ju starta endå (ett justerbart drev är på väg)
det är komp i motorn
povade att strypa bensinen helst o starta den på startgas gick inte
provade att vika bensin slangen och sedan stå o mata på starten då känndes de som den ville lite gran men det gick inte.

nu till den stora frågan är det nån som har nån aning va de kan vara för fel har inte en aning om va de kan vara kanske nåt med spridarna tycker jag sättit dem så det går känns som de inte går på nåt annat sett eller hur vet man hur spridarna skall sitta för att vara helt hundra? kan säga att jag mättit spridarna och kontakterna så det är inget avbrott nånstans.

tacksam för svar.
Vad har du för recept då du byggde din motor
2m
18
2metarn
327-87 (brukis)
2002-74(banprojekt)
Det är en m20b25 med
320 stakar och en diesel vev
blocket planat 1,8 m,m och toppen är planad 0,3
en catcam 272 grader
och ventil urtagen är upp frästa
justerbart kam drev är på väg oxå
sedan allmän motor renovering honad och nya lager o packnngar
kommer senare nåt form av chip eller annat sprut
Blocket ska planas 2,11mm, då du planade toppen satt du dit en tjockare packning
2m
18
2metarn
327-87 (brukis)
2002-74(banprojekt)
men det kan väl inte spela nån så stor roll? bara att kompet blir lite mindre?
det är standard packning som körs med

den har ju som sagt varit startad när blocket inte va planat men då tog ju ventilerna i.
Jag vet att kompet blir lägre jag bara undrade,du sa nollningen står ju en halv kugg fel pluss att du har planat toppen och satt dit en standard packning gör att det står ännu mer fel vänta tills du får ditt justerbara drev och sjustera in det rätt.
2m
18
2metarn
327-87 (brukis)
2002-74(banprojekt)
den står alltså en halv kugg fel efter allt de jag har gjort idags läget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.