|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle sätta mig och byta bromsbelägg bak på bilen idag. Men lyckades inte hitta rätt verktyg för att ta bort dom 2 bultarna som sitter inne i den här gummiskyddet (plupparna man tar bort för att komma åt bultarna) Skjut mig gärna åt rätt håll så jag får det gjort :) | |
![]() 13.411 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är en 7mm insex nyckel du behöver. Lite ovanlig storlek som inte ingår i normala insex uppsättningar du köper. Se länkar nedan för mer info. Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
Ok då förstår jag varför jag inte hitta Tackar! |
|
![]() 13.411 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
De där 7mm insexorna kan ibland sitta lite hårt och enligt min mening så kan vanliga insexnycklar ha en tendens att "flexa" och vara allmänt "sladdriga" när man behöver ta i lite. Skulle rekommendera att köpa en lös hylsa (då 7mm insex ändåså inte ingår i de flesta satser man köper). Inte dyrt, exempelvis Biltema säljer Länk för 39.90 med 10 års garanti (de verktyg märkta med 10 års brukar fungera fint). |
| Denna 7mm insex är dessutom standardstorlek för bromsok på ett stort antal bilar ... Volvo, Saab bland andra... så en sådan hylsa är väl investerade pengar! | |
|
Drar förbi biltema imorrn Tack alla för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.