AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
953

Hård ljud vid fjädring fram !

Ca
144
Camaran
540ia -93
Sänkte bilen med sänknings fjäder 40/60 fram trotts hårda stöd dämpare smäller det när det fjädrar fram jag är väldigt orolig....... vad ska man göra nu????
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Är det inte K-stagen som glappar?
Ca
144
Camaran
540ia -93
De är nya ........ det känns som om det inte finns det nå stöd dämpare fast om jag pressar så de är hårda vi fjädring jag vet ej vad det är !!!!!
Pa
60
Patrik_85
320 e30 Twin-Turbo -88
de e inte så att du har kvar orginal dämparna?? har vart med på ett par bilar att kolvstången redan e grymt långt ner i cylindern på dämparn orginal å att när man sänker bilen mer så lägger sig stötdämparn helt i botten å blir lixom helt stum!

Mvh Patrik
Ca
144
Camaran
540ia -93
Det är möjligt !!!! men den var redan sänkt ...när jag bytte fjädrarna blev det lite lägre bara sen var jag på bmw och kollade utrusttnings lista på min bil så sa de att den hade Msport paket och det är hårda dämpare men om det är så som ni säger då måste jag byta stöd dämparna också...
we
19
wetman
525tds -92
Hej jag vet att det är en gammal tråd men måste ändå fråga om du fick nå svar på vad det var som small?
Har bytt till Fk coilovers runt om då jag trodde det var dämparna som gjort sitt men vid skarpa gupp så smäller den fortfarande, ganska rejält också!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.