|
|
|
|---|---|
|
Hej Vill bara börja med att säga att ja tycker Bmw är underbara bilar! Har nu köpt min första, av för hoppningsvis många Bmw, en 323 coupe -97. Åk komforten, kvalitets känslan, den underbara motorn och ljudet samt designen är outstanding! Jag skall nu börja fixa lite små små detaljer för att få bilen i ett toppskick och behålla orginaliteten. Min första fråga är hur man får bort höger dimljus fram? Passar sedanens dimljus på min coupe? Glaset är nämligen sprucket. Sedan tänkte ja fråga var man hittar orginalkoderna på bilen för att kunna utröna vad bilen var utrustad med från fabrik? Tack på förhand. | |
|
Dimljusen tar du bort skruvar du bort luckan under framspoilern (4 skruvar) och sticker in handen. På ovansidan av dimljuset mot bilens mitt sitter en liten spak. Den drar du bakåt så hoppar ena sidan av dimljuset ut, sen drar man de bara utåt. Mvh Simon |
|
|
Eller gör det på det sätt det är tänkt att göras På sidan om lyktan sitter ett hål du ser denna "spak" i hålet, ta en mejsel och tryck på spaken så kommer lyktan ut Och ja, dimljusen är samma |
|
| Tack för hjälpen! Har idag införskaffat ett nytt dimljus som ska på plats imorgon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.