AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.408

Varning för Bmw 328 Touring på Blocket!

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Vill höja en varningsflagga för denna bilen: Länk

Tittade på den i våras, och det var ett riktigt vrak. För det första ser den bättre ut på bilderna än i verkligheten. Sen var där ett flertal problem, bland annat kass ABS/ASC, heldöd klima, otroligt sliten med rejält blästrad front, motor som var otroligt svårstartad och opålitlig, massa grått klägg i oljan, och kändes allmänt "skrot". Dessutom var den nybes när jag tittade på den, med massor av fel som aldrig hade klarat en ärlig besiktning. Bilen hade stått två år förutom bes när jag tittade på den. Dvs starta, bes, annons, jag ner nästa dag för att titta på den.

Bilen har förmodligen gott åtminstone det dubbla mätaren anger...

Kanske har en ny ägare som fixat den nu, men tvivlar på det. Bilen står på samma parkering som när jag tittade på den fast andra vinklar. Killen som visade den för mig hette något utländskt.

Och naturligtvis hade den "sportavgas" som stog ut som en kanon i aktern ;)

Har regnr och chassinr om någon är intresserad.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Välservad kärra, full pott på serviceindikatorn ;)
Att bilen är sliten hit eller dit med massa stenskott bekräftar knappast att den rullat 28000+ mil!
Att killen som säljer har svårt att tala svenska bekräftar inte heller att bilen rullat längre än vad mätaren säger.

Personligen så tycker jag bilen kan vara värd att kolla på då den trots allt utannoseras för ENDAST 32000:- vilket får anses som billigt för en 328i touring!

Dock ska man ju veta att skruvade bilar inte direkt primieras!

///Micke
Min cabrio Länk
Jag förvånas att som många människor blir besvikna över att bilar som ligger i låg prisklass för modellen visar sig vara vrak, nu vet jag inte vad priset var i våras men nu så vad förväntar man sig?? Tror man att man får en fin 328iT E36 med 14800mil för 32tkr så är man rätt dum = man får det man betalar för nästan alltid..

Självklart är det trist med mätarbackning, men när såååå många Svenskar är helt inriktade på lågt miltal och struntar i allt annat så då lär sig oärliga mnniskor det och servar Svenska folket med det vi vill ha, it's at simple as that! :D

Stephan
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Att mätatställningen är osäker skall man nog vänta med att varna för innan man har bevis för det, men i övrigt tycker jag varningen är befogad då bilen verkar ha en hel del brister. 33.000 billigt? Nja det vet jag inte, de finns ju ett 10-tal 328 touringar för mellan 28-39.000 och i ärlighetens namn tror jag inte heller man får så mkt mer för en gammal E36 328 i "normalt" skick, (om det inte är coupe, cab, M-pkt mm.)

BMW CS #5139
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Micke olsson: Killen/säljaren pratade utmärkt svenska, både uttal och gramatiskt. Däremot så hette han inte Göran. Sen så är inte 32k, eller 40k för den delen som den kostade i våras, speciellt billigt för en 328-95.

Stephan: Dels kostade den 40k när jag tittade på den, och dels skulle vi ändå till Väla/ikea så det blev ingen onödig resa. Slutsats, är alltså inte ett dugg tjurig över att ha "blivit lurad". Vill bara varna andra för en bil som KAN innebära en massa problem som blir svindyra att laga.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.