|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, undrar om de är någon här som gjort en riktig etanol konvertering, med komphöjning, mera förtändning mm. Är ju nämligen så att M3GTn ska trimmas lite i vinter hade jag tänkt och varför inte konverteraden för e85 på engång. Men jag vill veta klarar orginal kolvarna av en komphöjning? orkar spridarna med att flöda eller bör dom bytas? soppapumpen hur mycket pallar den med? finns de någon bra firma som kan mappa orginalboxen för deta, göra ett chip alltså? och även programera om mjukvara till vanos eventuelt. Är tacksam för många bra att veta svar. MVH Fricke | |
|
Ingen som har några erfarenheter kring deta? Vore tacksamt att ha någon att bolla lite ideer med under motorbyget i vinter. |
|
|
Hur hade du tänkt komphöja med originalkolvarna? Ska du även höja effekten och inte bara konvertera så skulle jag byta originalpumpen och även spridarna. Köhler har bra möjlighet att mappa om originalboxen. __ //Niklas |
|
|
Ja jag hade vell mina funderingar på att kanske planatoppen, när den ändå ska portas och renoveras med nya ventilstyrningar tätningar, hårdare fjädrar mm, så kanske den komp höjningen skulle räka tänkte jag, men de kanske de inte gör då. Du som redan bygt en dräpare kanske har lite resept på vad jag ska sattsa på. Hade tänkt mig ett kolfiber plenum, göra toppen som sagt, eventuelt att jag köper lite vassare kammar, byga ett avgas + mappning av styrsystem och vanos om de är möjligt. Ge mig tips och ider. MVH Fricke |
|
|
Spridare och pump måste bytas. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Att plana toppen med originalkolvar gör inte mycket. Sedan skulle jag nog hoppa över att porta toppen, det kostar mer än det smakar. Har i motorbänk bromsat 370hk med orörd topp på en 3l maskin. Sen när man är ute efter dom sista dyraste hästarna kan man gå på toppen. Ska du etanolkonvertera så skulle jag byta kolvar för att få upp kompet för att utnyttja etanolen bättre. Mest effekt finns i kammar och helst ett standalone sprut. Har en sats DTM ventilfjädrar liggande av en händelse. __ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.