|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Köpte en BMW 325i -91 för ett par veckor sedan. Eftersom jag själv inte är någon stjärna på bilmotorer i detaljnivå vänder jag mig till er. Kan nämnas att bilen är köpt i San Diego där jag bor. Problemet är, dagarna efter att jag köpt den började färddatorn ge en "Check coolant level". Mkt, riktigt det var rätt lite kylarvätska i motorn. Fyllde på och varningen försvann. Dock tog det inte många dagar innan den åter gav "Check coolant level". Luft i systemet, kanske kan vara en tänkbar anledning, och fyllde på igen. Varningen försvann men efter ungefär 2 veckor kom samma "Check coolant level" upp. Totalt har jag fyllt på tre gånger nu och börjat utesluta att luftbubblor i systemet är orsaken. Det lutstiga är att vätskenivån verkar sjunka snabbt efter att man fyllt på men sen stabilisera sig på en låg nivå. Motorn går inte överdrivet varmt men nivån är, i expansionskärlet, rätt långt under den rekommenderade nivån. Jag har försökt undersöka externt läckage genom att titta under bilen om det droppar samt om något är fuktigt i motorrummet men inte hittat något. Har ni någon aning om var felet kan ligga? Finns det någon möjlighet, konstruktionsmässigt, att det skulle kunna vara internt läckage och kylarvätska rinner in i motorn och förbränns? Tacksam för alla råd Patrik | |
| topplockspackning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.