AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.106

pulserande ljud ur högtalarna...

la
48
lasse 37
740ia-94-95
har ett pulserande pip aktigt ljud som kommer ur högtalarna på min bmw 740 ibland ,,kan hända när bilen står parkerad eller körs,,den behöver inte ens vara igång,,ljudet låter ungefär som när man sätter på telefonen i bilen fast pulserande,,, någon som har vettiga tips?

åka första klass kostar lite mer...
la
48
lasse 37
740ia-94-95
tar upp tråden igen med mer info,,,det är samma ljud som piper till när man vrider på startnyckeln,,fast pip pip pip pip pip med ca 2 sek imellan men detta händer inte alltid kan vara helt tyst flera mil ibland ,,ingen som varit med om något liknande please....

jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Om det är samma ljud som när tändningen slås på så kommer det från telefonen.
Det kan ju helt enkelt vara fel på den. Prova att ha den avstängd eller koppla ur den, vet dock inte hur man gör det.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
la
48
lasse 37
740ia-94-95
hittade felet det var telefonen som slår på o av dock inte synligt,,hittade till slut säkringen i bakluckan ovanför batteriet,,men det sitter även en säkring i säkringsboxen fram i motorrummet den kunde dock sitta kvar,,mao måste det vara bakre telefon modulen som bråkar på något sätt,,upptäckte dock att när man tog bort säkringen så klipper stereon när man spelar på högre volym,,förmodligen tar nog slutsteget hjälpström från samma säkring vad vet jag ,,någon med ideer?

jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Eftersom det kommer sporadiskt skulle jag leta kabelglapp i telefonmodulen eller någon säkring till denna. Har du ingen TV/Navi sitter den rätt lätt åtkomligt bak i hörnet. Sätt på tändningen och vicka lite på kablarna.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.