|
|
|
|---|---|
toffe |
Har lite problem med soppaförbrukning och orolig tomgång. Gjorde ett diagnos test och lamdan var kass har bytt den men tomgången pendlar fortfarande. Vet ej om den dricker lika mycket fortfarande. Om jag kör och kopplar så studsa tomgången mellan 400-1200 varv och ju mer jag sakta in destå jämnare går bilen och när jag stannar så går bilen jämt och fint. Har märk att när man står still och gasa till så hosta bilen till innan den varva upp den får för lite bränsle eller nått. Nog som vet vad det kan vara eller vad jag kan göra??? Tacksam för hjälp. |
Ampe |
Tjenare kolla in mitt inlägg så kanske allt klarnar.... Har du en 8a så har du nog problemet löst!!! /Keep on bôrning... |
|
Ampe: Vilket inlägg? Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
Ampe |
Hmmm glömde visst skriva länken.. *ler* Länk |
toffe |
Rengjorde tomgångsventilen i helgen och tomgången blev bra och jämn, men mer ojämn när bilen är kall. Tyvärr har tomgången börjat studdsa lite igen,och bilen går som sagt konstigt när den är kall. Någon som vet vad en ny/begagnad tomgångventil kostar??? Någon som har några andra förslag??? Vad kan det vara eftersom bilen hostar till när man gasa att den får för lite soppa typ??? Membranet är bytat på bilen för ca 6 månader sedan. Vilka tomgångsvarv ska en 530 med v8 ha enligt serviceboken??? Tacksam för hjälp. |
toffe |
Bilen forsatte att krångla. Har kört ca 21 mil nu och det har gått halv tank!! Alltså ca 2L/mil. DYRT!! Någon som har några bra förslag vad det kan vara??? |
|
kollat nu. och bmw 530 skall ha tomgång 600 varv +- 50 varv |
|
|
Har oxå kollat efter bytet av insugsmembranet och min ligger stabilt på 600 rpm. Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.