AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
842

Bilen misständer!

Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Nu misständer BMWn. Det behövs gas för att hålla den på tomgång och det låter som om flera cylindrar inte är med. På ca 3000 varv låter det bra men jag vet inte om jag kanske lurar mig.

Jag har hittills inte vågat köra iväg med bilen då jag är rädd för att katten ska ge upp. Första gången jag stängde av bilen efter att den gått så här dåligt så fick jag någon typ av felmeddelande i kupén som tjöt IH! IH! IH! IH!. Dock inte andra gången.

Första gången jag hörde meddelandet var igår när jag hade bogserat hem bilen från bensinstationen då min oljeplugg gick sönder. Då hade jag haft tändningen på men självklart inte motorn. När jag vred av tändningen fick jag då samma meddelande och då var motorn inte ens ingång.

Kan bilen bli tokig av att bogseras med tändning på utan olja? Eller bara av att bogseras? Jag har manuell låda.

Finns det något sätt att få reda på vad det är för felkod? Jag har ingen färddator där det står någonting tyvärr.

Tack på förhand/ Jesper
Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Nu provstartade jag den igen bara för att bli lite mer arg men då fungerade den perfekt till min stora förvåning, tog en längre provtur och har ingenting att klaga på.

Den har misstänt såhär förur kom jag på när jag hade flyttat bilen några meter med kall motor och sedan stängt av den direkt. Då misstände den nästa gång jag skulle starta den.

Aja, nu är problemet löst för den här gången och så hoppas jag på att det inte återkommer. Isåfall lär ni får höra om det.

Om det är någon som har någon teori om vad det kan tänkas vara är sådana dock hjärtligt välkomna inför nästa gång.

/Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.