AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.580

Förardörren förblir låst! E90

Fruns BMW 325 E90 -06 strular idag. Förardörren går inte att öppna utan förblir låst.

Finns det något standard fel på E90 med detta?

Alla andra dörrar är öppna och jag kan öppna bagageluckan med nyckeln så batteriet är ok!

Alla dörrar är upplåsta utom förardörren och jag kan inte öppna förardörren inifrån heller.

Några förslag eller tips?

Självklart så har jag precis flyttat och jag vet inte var jag har den svarta plastnyckeln!!!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Har du provat med nyckeln som sitter insatt i den vanliga nyckeln?
Så! Då har jag äntligen hittat den svarta plastnyckeln.

Förardörren har jag nu öppnat med plastnyckeln.

Jag kan nu :

- larma med larmbrickan (enbart förardörren låses och bilen larmas)
- låsa upp förardörren med den svarta plastnyckeln

Jag kan INTE låsa några av de andra dörrarna med varken larmbrickan eller den svarta plastnyckeln.

Inga som helst felindikationer i bilen och jag har provat att öppna och stänga alla fönster och kontrollerat att samtliga dörrar är ordentligt stängda m.m. Inget hjälper.

Kanske en säkring till centrallåset? Fastän det låter precis som att bilen försöker låsa dörrarna.

Säger inte bilen till om en säkring har gått?
Kan ju tillägga att knappen för att låsa dörrarna (den som sitter i mitten bredvid DSC) inte heller fungerar för att låsa dörrarna.
Jaha... Efter lite googlande så verkar mitt problem vara ganska vanligt på E90. Det var säkring 57 som hade gått, efter byte så låter det som ett maskingevär när jag försöker låsa men det är bara förardörren som låses. Tur att jag bor i villa och har eget låsbart garage!

Typiskt att garantin gick ut för ett par månader sedan.

Någon som vet om det finns något service action/recall/förlängd garanti på detta problem?

Eller om någon vet vad det kostar att fixa?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.