|
|
|
|---|---|
|
1997 M3`a, som gar gått 15400 mil. En "hul" bankelyd når man kjører sakta på 1`an og 2`an. Kommer bakfra. Bakaxel lekker litt olje, og venstre stikk-axlingen går ikke og bevege inn/ut på! Neon bilder; [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk Hva må gjøres her, og hvem er best på dette i Dalarna? Fikk et tips om Hansson Motor i Borlange, noen som kjenner til de? Carlia bil her i Falun blir vel for dyre for en slik jobb?! (beklager norsken, men håper dere forstår endå) | |
|
Håper disse bildene funker; Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Hei. Enklest må vel vare at bare drenere ut oljen gjennom pluggen/skruven nederst på venstre siden. Sen åpner du alumininiumslokken bak så du kan se inn. Da er det mulig at du kanskje ser hva som er problemet. Eg skulle tru at det dreier seg om en kogge som er vekke. Kanskje enklest for deg at ta kjöretoyet til Bengt Ekström utenfor Avesta, han driver med en del skruing på BMW og kan sikkert löse problemen på en grei og inte alt for dyr måte. Beklager norsken (el. svorsken), men håper dokker skjönner likevel.... ;-) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Hei, og takk for svar. Hittade en Bengt Ekström i Avesta, stemmer det at han driver "B E Motorconsulting AB"???? Hva er en "kogge"??? Er en "hul skrapelyd", men høres ikke ut som metall mot metall, og det kan virke som at det er venstre "stikk-axling" som krånglar til det, siden den er helt umulig og bevege "inn/ut" for hånd.. Men har en time på Carlia Bil (autoriserad BMW erkstad) den 28 august. De skal gå over bilen; drivlinjen, gearkasen, vanos, og ellers generelt. Bare for og vite at alt er som det skal, bortsett fra denne lyden da! De skal få finne ut av det også, men reparasjonen går nok ikke til de, forde om det er fint og ha riktige papirer på alt, når en skal selge bilen igjen! |
|
|
Ja det er den Ekström ja, faren till Mattias Ekström som kjörer DTM. "Kogge" er vel det som normenn ibland sier om en "tann" på tannhjul, eller drev/kugghjul på svensk? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Var en på bimmers.no som mente at det inngående lageret i akselen kanskje kan være gåent/ødelagt. Får se hva de sier på bmw 28 augusti, så får man sette bort jobben til Ekström.. Men ser det ut til og være så "alvorligt" at jeg ikke burde bruke bilen til og fra jobb, o.l.?? Er litt avhengig av den, men burde jeg la den stå?? Takker for alle svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.