|
|
|
|---|---|
|
Hej! satte nyligen ut min M5 -93 18350 mil både på blocket samt här på autopower.. Men det e nog inget större sug just ni allafall.. Eller har jag satt för högt pris??? Bilen har mkt utr (bäst utr i svergie med ammaretta klädsel) Samt att bilen är helt nylackad i org kulör avuseblau+granit silber. Det som inte e orginal är fälgarna som är 18" BBS samt vita blinkers runt om.. Har satt 105 000 är jag för optemistisk? | |
|
Tja,gratis var den ju inte...man kan ju t.ex få Touringmodellerna(som är riktigt ovanliga) för ganska mycket mindre pengar(okey,vet naturligtvis inget om skicket vare sig på din eller touringmodellerna jag sett till salu). Men du får väl vänta och se...om du har möjlighet,annars så blir det ju till att sänka priset om ingen ringer.. Mvh Janne. |
|
|
105' är farligt nära M5 e39 och om din bil inte är i fantastiskt fint original skick måste du ha en jävla tur för att få den såld för dom pengarna. Mvh Marin |
|
|
Annonsen (om det är denna.. Länk ) är dålig, bara en bild, felstavningar, lite info, omlackerad NU, vilket är underligt, varför kosta på sig en omlackering när du nästan direkt säljer?? Hur ser det ut med service? Vilket skick på EDCdämpare? Varför lackade du om? Dölja något? Var är originalhjulen? Originalhjul är ett måste att ha med. Som sagt, jag hade varit tveksam som spekulant, original hjul, massor av mer info, fler bilder och ditt exemplar hade varit ok för dessa pengar om omlackering är bra, vilket jag vet är svårt lackerare är OFTA dåliga, alltför ofta. Gör en bättre annons då kan du få ut dessa pengar, men som annonsen ser ut i dag, mellan 70 och 80tkr. M5 E39 och M5 E34 har HELT olika köpare = ingen kanabalism! Mvh Stephan |
|
|
Ja du Stephan stavning e inte mitt bästa ämne!! Sen så har jag inte orginal hjulen..Pga att ägaren innan fick smälpunka och skrota en fälg. Därefter köptes bbs fälgarna vilket inte var så jätte biliga.. Tänkte sätta på orginal, finns ju en del på blocket. Var tänkt att bilen skulle vara sommar bil.. Som vanligt var det rost under dörrlistorna längst ner..Då bestämde jag mig för en hellack när jag ändå skulle rota i skiten..Ville ju ha en bil i toppskick! Men pricis när bilen skulle hämtas från lack kom gädjebeskedet att jag å min tjej väntar barn..Då e det väl inte så konstigt att jag får välja bort något? Men ska väl inte skriva självmemoar i annonsen? Sen e skicket på edc:n som det ska inget läck osv..Funkar med andra ord klockrent..Så det e med en tår i ögat som bilen e till salu. |
|
BCR |
Är generellt ett "svårt" läge att sälja någonting just nu beroende på kommade lågkonjunktur och diverse dystra utsikter för framtiden. Den disponibla inkomsten har också krympt pga ökade boendekostnader. Utrymmet för extravaganser ("kul bilar") har drastiskt minskat. Dessutom är bensinsörplande prestandabilar extra svårt att sälja i dessa tider av miljöopinion och ökade bensinpriser. Tror du tvingas bita i det sura äpplet och sänka priset rejält för att bli av med din M5;a eller vänta väldigt länge på en köpare. Tror tyvärr inte det finns så många potentiella köpare av din bil i dagsläget. Hade du haft en miljöbil/diesel på annons hade den nog redan varit såld... /Håkan OO=00=OO |
Scheckheft |
Som Stephan skriver har din annons ett antal brister. Du ska inte berätta din livshistoria men information om bilens historia, service, dokumentation mm förväntar jag mig av en seriös annons. Jag skulle ta bort annonsen, ta några bra kort på fordonet, berätta mer om bilens historia, skick och dok., ta bort versalerna i utrustningslistan samt rätta till stavfelen. Är man osäker på rättstavning kan man använda ett ordbehandlingsprogram. En klen tröst i sammanhanget kan vara att samtliga E34M5 annonser här på AP är direkt usla. Noll information och dåliga bilder - i de fall man behagar att bifoga ett kort överhuvudtaget. Tydligen tror M5-ägarna att bilarna säljer sig själva. Så här tycker förresten Blockets marknadschef: Länk |
|
Följ Scheckheft råd, han är en klok man! :) Eftersom du har problem med stavningen be någon du känner läsa igenom alternativt skriva texten åt dig (varför göra något svårare än vad det är?) Jag blir mycket förvånad över hur fruktansvärt usla eller i bästa fall dåliga dom allra flesta annonser är, vad är det frågan om?? Lägg lite engagemang i det man gör är mitt tips, jag hade plockat bort annonsen och börjat från början det kommer du tjäna mer än 10tkr på!! Personligen är jag extremt petig, speciellt när det gäller entusiastbilar (som detta är) så ta nya bilder, använd bara dom riktigt bra, utforma annons med hjälp av oss här + E34m5.se (där finns dom verkliga experterna=) ja Scheckheft och jag finns där med=) I Amerikanska annonser (på ebay.com) har folk typ 23 bilder.. Länk detta är en av 5 Cosmosschwarz/Silbergrau Hell 540i/6 M Sport, hmm $8000 är ett fyndpris! :D Men jag börjar nog med ännu en Europeisk 540i/6 trots allt, har ju bara 3st 540i E34 på gården just nu :O I övrigt är *åhhh det är inte lyckotider längre* fånigt, är man negativ blir det en självuppfyllande profetia ganska lätt (jag vet, jag var självmordbenägen i 18år) Mvh Stephan PS; Det bästa som finns är manuella 400Nm E34: or :D |
|
|
Det är inte riktat till trådskaparen utan bara en fortsättning på Stephans resonemang och en reflektion: Hälften av annonserna på blocket ser ut som skit! Usla bilder, för lite information, dolda regnummer, "lånad mail" osv osv. Genom att göra en bra annons så skiljer man ut sig vilket är ett riktigt billigt sätt att förbättra sina chanser till att få bilen såld. Att inte fler fattat det är märkligt... Exempel på bra annons: Länk Exempel på dålig annons: Länk (Var är utrustningsförteckningen, bilder på inredningen?) //Lövet |
|
| Tror heller inte att den konkurrerar med M5 E39. E34:orna går ju att äga på normal budget + att priserna inte sjunker just något alls längre. | |
|
Jag tror nog att en M5e39 i vissa fall kan konkurrera om samma köpare som en sen M5e34. Jag har ägt/äger båda modellerna. Redan när jag ägde e34:an var siktet inställt på e39 men de var för dyra och hade för hög värdeminskning då. Min jämförelse: En välvårdad M5e34 -95 med 17.000mil kostar ungefär 120-130' grovt gissat. En hyggligt fin M5e39 -99, 00 med samma mätarställning kostar 130-140'. Det dyraste med att äga M-bil brukar vara försäkring, värdeminskning, bränsle och service. Försäkringskostnaden är snarlik. Värdeminskningen: e34 står still, en fin e39 kommer nog knappast sjunka under 110-120 inom de närmaste åren. Bränsleförbrukningen är marginellt mindre på e34:an Service och underhåll: har inga exakta siffror men jag tror det är ganska lika. Summasummarum: en e39 blir något dyrare att köpa och äga men inte särskilt mycket. e34:an är en entusiastbil och e39:an är på väg att bli det, dvs fina exemplar används mer som sommarbilar än som bruksfordon. Båda är ganska lika, stora, hyggligt komfortabla, med bra prestanda. Jag trivs bättre bakom ratten på e39:an och tycker den slår e34:an på de flesta punkter så den lilla merkostnaden är det lätt värt tycker jag. Den är starkare, snabbare, bekvämare, bättre utrustad och V8:an är underbar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.