|
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena Har hittat en krockad e39:a som jag funderar på att inföskaffa. Det handlar om en 540 -97 med all utrustning för ca 80000:- Bilen skall ha gått 10200 mil. Till saken. Den är enligt bilt lätt krockad fram och lätt krockad bak. Bak behövs nog en ny baklucka samt stötfångare+kanske lite lite svettsning, och fram är kofångaren paj+ena lampan+lite knögglig huv+en framskärm. Vad tror ni att man betalar svart hos en seriös "plåtnisse" exkl. lackering? Finns det någon här på forumet som skulle vilja hjälpa mig? Då kan jag skicka exakta bilder. Vart hittar jag delarna? Vad kan lättast gå sänder vid en sådan krock? Är det AC:n, vad mer ska man se upp med, vad bör jag fråga? Hoppas på all hjälp jag kan få, så jag kan få hem denna "blivande älskling" Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
Tänk bara på att eventuellt behöver rikta chassit också. Det behövs mindre smällar än vad man tror för att det skall behövas. Kolla också att motorn inte har fått sig en smäll eftersom den slutar relativt långt fram. Kylarpaket, kondensor till luftkontitionering och hjulupphängningar på den sida där skärmen är bucklig kan väl också misstänkas ha blivit skadade. Mvh |
|
|
Tackar, det skall givetvis beaktas. Jag delar dina uppfattningar om vad som kan vara trasigt. Men jag är fortfarande MYCKET intresserad av att få reda på ungefärliga kostnader(givetvis olika från fall till fall) samt tipps på vart jag hittar billigast(beg eller nya) kanske i tyskland? eller Sverige. Sisst om det finns någon duktig plåtslagare här på forumet som skulle vilja ha en bisyssla under försommaren Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
323E21terror |
Ingenting förutom självrisk, köp den försäkra den och anordna en krock :-) farten är min drog |
betriebsanleitung |
Ja upp med premierna.Förresten blir det inte lite svårt för de lär väl vilja se bilen innan den försäkras. |
323E21terror |
Tja inte behövde jag visa några av mina innan de försäkrades och inte mina kompisar heller. farten är min drog |
| Börja att kolla bildelsbasen.se och se om det finns delar att köpa till bilen. sen är det bara att ringa runt till skrotarna och jämföra priser..kan skilja en hel del.. har man tur så kanske det finns delar i rätt färg att handla | |
|
Hej! det är ruskigt trist att någon försöker få folk att begå grovt försäkringsbedrägeri. dessutom går aldrig bilen att registreringsbesiktiga i det skicket. sedan kan dessutom försäkringsbolaget avgöra om den varit krockad igår eller för ett halvår sedan. det är garanterat fängelsestraff för det brottet! för att svara på frågan; jag köpte en 525 tds -98 som hade varit med om en mindre kökrock. en krokig framskärm, mosad huv, båda strålkastarna trasiga, ac + andra kylenheter paj, frontplåt osv. Inga ramskador, inga utlösta airbags. Den kostade 50-60000 kr att laga i Tyskland. Då var den perfekt lagad, det syntes inte på något ställe att den varit lackad eller reparerad. Hoppas det kan ge någon vägledning!//Mvh Johan |
|
|
Tackar så mycket för ditt svar. Det var till stor vägledning. Då tror jag min bil, med många telefonsamtal kan hamna på ca 30000:- Tyckte ändå att 50-60' lät lite dyrt, men jag utgår från att du inte jagade begagnade delar själv, lackade om den via egen kontakt och lagade den "svart" eller? Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Jag smällde min förra kärra lätt (oskyldig!) i fronten. Syntes inte mer än att en plastlist lossnade och att framluckan var lite repig. Lämnade in till BMW i Bollmora och fakturan (till andra partens försäkringsbolag) var på 30.000 om jag inte minns fel. Till saken hör att krocken var minimal! De bytte framlucka och en lampsats samt några fästen till stötfångare samt stötfångare (tror jag). Det är mer som pajjar än man tror! Lycka till i alla falL! |
|
|
Hej igen! jag funderade igenom det lite noggrannare, och kom då ihåg att det var c:a 10000 DM det kostade, vilket blev runt 50 papp. Då var plåtdelar + lyktor osv begagnat. Den var lagad när jag köpte den, så jag fick med fakturor osv. Det var en mindre firma med gott rykte som lagade den, vissa grejer var svart osv. Skulle tippa att bara delarna till den lagningen du beskriver går på 30 papp. Jag vet av egen erfarenhet att det ALLTID blir dyrare än beräknat när man ska börja med plåtarbeten. Jag har renoverat några gamla porschar tidigare och sprängt många budgetar.... Frågan är om du inte spar tid, pengar och huvudbry på att köpa en färdig. det finns ju ett gäng på börsen för 170 papp, din kanske stannar på 130-140 klar och då är den krockad. jaja, jag vet inte....//Joan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.