|
|
|
|---|---|
|
Vet nån hur man tar väck jävla växelspaksknoppen på en e36-a.Har försökt hundra gånger men det går inte.Blir snart galen Bosnian Trance Expres | |
|
Har för mig att man ska dra den uppåt utav bara CENSUR |
|
| Det är bara till att dra upp hårt men akta huvet.... | |
| Den kan sitta så dj-a hårt att du är säker på att du gör nåt fel, men det gör du inte. Bara dra, men som sagt akta huvudet och innertaket. | |
|
Jag är bara rädd at inte dra upp hela växelspaken eller att nånting går sönder inne i växellådan. Bosnian Trance Expres |
|
|
Lägg i tvåan, fäll upp armstödet, flytta tillbaka stolen till max och dra upp den. Det är lättast att få upp den om man gör på detta viset. //Dominik |
|
|
Akta tänder, ögon och andra kroppsdelar i huvudtrakten som du är rädd om. Akta även innertaket på bilen. När den lossnar så är du förmodligen inte beredd och knoppen kommer farande tillsammans med händerna i bra fart för man får dra utav helv**e för att den skall lossna. Lycka till! |
|
|
Du ska vara glad att den sitter så hårt som den gör, fästena till min hade gått sönder och helt plötslig när jag var på väg ut på motorvägen och skulle växla upp så fick jag den i handen, sablar vad paff jag blev. :) När jag var och köpte en ny så frågade jag även killen som sålde den hur man skulle göra både för att få på den nya samt att eventuellt ta bort den igen. Han sade att för att få på den så skulle man bara trycka. För att få bort den igen så var man tvungen att hålla emot i växelspaken annars kunde tydligen växellådan ta skada. |
|
|
Sanelito: Hur mycket du än drar i själva spaken så ska den inte kunna lossna! På spaken längre ner finns en stor kula som hålls fast av en plastbussning och denna är JÄTTE stark, det vet jag eftersom jag skulle ha bort spaken en gång utan att jag visste hur man skulle göra. Fick ta huggmejsel och det var precis att det gick! Spaken sitter inte heller direkt i växellådan så det är knappast nån risk att den heller ska paja........ Mvh Patrik 325i -92 |
|
Adam318 |
Har iofs en E30, men jag bytte emblemet i växelspaksknoppen för någon månad sen, och jag kanske bara har drömt att det sitter en skruv under emblemet? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Jag har också bytt ett emblem på en E36 och det sitter mycket riktigt en skruv under emblemet (åtminstone på den läderklädda versionen). Denna skruv håller ner en platta som spänner läderbeklädnaden på knoppen och har inget med låsning av knoppen mot själva växelspaken att göra. Mvh |
|
|
Det e bara att dra, vrid o dra upp jag gjorde det i dag..... jag ska byta min oxo!!!!!!! den e kanske limmad under!!!!!! e 36 e inte skruvad!!!! bara itryckt!!! |
|
|
Yes i did´ it!! Tack så mycket!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.