AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
767

Hur justerar man strålkastarna på E34?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Hur justerar man strålkastarna på en e34?
Jag har ställbara från kupen och den ända andra justerskruv jag hitta ändrar bara ljusbilden i sidled, jag vill ändra i höjd.

Nåå?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

9:an (clips) trycker/lossar man med en relativt tunn men riktigt lång skruvmejsel (uppifrån har jag för mig?) och lirkar bort 10:an, sen skruvar du loss 1:an och 2:an, efter det ser du inställningsskruvarna.

Mvh
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Måste man ta loss grillen för att ställa in lysena?
Vad är de för idiotkonstruktion?

Jag har haft loss grillen förr och vet hur jävligt de va att få loss de där clipsen!
Men du är säker lr? Jag hittar som sagt nämligen inget annat :(
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Titta innanför lycktan, där ska finnas 2st vita justerskruvar (i plast) alt så finns det små hål vid sidan av lycktorna utifrån som man justerar med stjärnskruvmejsel.

Bayerische Motoren Werke
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

På insidan om man tar bort skyddet så ser jag bara en justerskruv uppe i hörnet mot skärmen. Vrider man på den så ändrar man bara jusbilden i sidled. Sen sitter motorn som justerar höjden elektriskt i underkant av reflektorn men den går inte att justera något på, jag prövade med några spräckta fästen som följd :P

Men jag får kolla upp de där med hålen i plastkåpan på framsidan, vet att de finns sånna där.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Man måste inte ta bort grillen, men justerskruven går inte att se annars och de brukar ha beckat igen totalt så du måste antagligen börja med "blötläggning" med 5-56 eller liknande, min ena sida satt så hårt att jag lyckades spräcka lyktans infästning...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.