AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
844

öka effekten

tjenna!

har en bmw 320i 91:a som jag vill öka effekten på. ni har inte lite billiga och med billiga menar jag alltså inte några 20000 kronors ideer utan lätta och billiga tips för att öka effekten på motorn?
je
25
jeenz
520i -90
Chip? Nytt avgassystem ? Sneak turbokit ? :)
Absolut billigast hk/kg är att plocka ur all onöding inredning samt att se över tändningssystemet och bränsletillförsel. Lätt och kvick under 1000:- =)
Inte hålla på och larva med 2,5" pipa och öppet luftfilter, låter mer än det händer...

Att börja i rätt ände (med dyra pengar) tycker jag är att prioritera väghållning och bromsar.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
je
25
jeenz
520i -90
Haha jo men han kanske vill hålla bilen orginal invändigt ? Sure han kan la skaffa en ställbar btr och chip och skippa byta avgassystemet. Men sportfilter är viktigt och nu snackar vi inte ÖPPET filter utan typ k&n som man monterar i org luftfilterboxen..

Självklart skall man börja med bromsar och väghållning, men att öka effekt med 30-50 hk finns ingen anledning att ändra någe på den biten på en bmw.
Jolåsåatt... 30-50 hk på en 320i med räcker det nog inte med en luftburk tyvärr och antagligen inte 20.000:- heller. Ska väl vara om man hivar i en 325:a spis då, det är väl så budget det kan bli med bra krut för lite slantar. Jag är av den religonen som inte tillber luftfilterguden som jag anser bara trimmar egot.

Ska man göra något åt luftflödet tycker jag man kan börja i andra änden på motorn med extractorrör och ett färdigt ljuddämpar-kit.

Eller....

Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.