|
|
|
|---|---|
|
+107% (1679 mot 811) sålda jan-juli jämfört med samma period förra året enligt Bil Sweden. Störst ökning av alla (åtminstone bland modeller som det såldes mer är ca 500 av) tillsammans med någonting som hette Opel Corsa ;-) Trevligt att det finns så många med så god smak! | |
|
Det har ökat rejält mycket. Gissa om det är 118d som står för ökningen.. Just 118d säljs det massor av. |
|
| Stämmer bra! 44% (738 av de 1679) var just 118d. | |
Ghost Rider |
japp 1 serien är en toppen bil liten men ändå stor :) Christer Andreasson BMW 120D |
|
Av dom totalt 1679 sålda 1ór är 73% D.V.S 1226 dieseldrivna. Mycket hög siffra eftersom den totala nybilsförsäljningen av diesel är 36% Min bil: Länk |
|
| hur många är coupe eller cab?? en 118d coupe borde sälja bra :D | |
| Tror tyvärr inte det framgår, iaf inte i just denna statistik. Här verkar det bara vara bensin/diesel man skiljer på. | |
|
118d Coupé finns inte, från 120d är det som gäller på Coupén. 120dA 5-d är riktigt riktigt trevlig, körde en igår:) Även om fjädringen var onödigt hård på en bruksbil (M-paket) i övrigt topp betyg! :D Fast jag var ännu gladare att åka hem i en 1995års 540iAM, V8 är alltid V8:) Stephan |
|
| Inga rykten om att coupén ska komma som 118 d? (En sådan skulle jag gärna köpa) | |
| En 118d cabriolet vore ju ett maffigt alternativ bland miljöbilarna. Betydligt roligare än en Smart för dem som inte behöver plats i baksätet. | |
| Betydligt mer komplett bil än en Smart också. Tyvärr tvivelaktigt att de skulle lyckas pressa cabben till 4,5l/119g, men tanken är vacker! | |
| tror att caben kommer som 118d.. dock så lär det ju vara svårt att pressa ner utsläppen till 119g... coupen däremot borde gå att få ner med lite knep o knåp :P | |
| tror att coupen skulle kunna sälja ännu mer med mer motoralternativ.. caben finns som 118 och 120 men varför inte coupen?? finnas bara 6:or om man ska ha bensinare.. | |
| Någon som vet hur 130n säljer? | |
| Hur det ser ut i Sverige i nuläget vet jag inte, men de av 55000 ettor som såldes i Tyskland under 2006-2007 var bara 2% 130i, så nog är det en exklusiv bil alltid ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.