AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.205

Finns det några Oxfordgröna M3 E46 i sverige?

jag har upptäckt att M3 E46 gör sig grymt bra i Oxfordgrön.
färgen verkar tyvärr vara riktigt ovanlig, ar bara sett 2 ex hittills på mobile.de.
nu vet jag ju att det är lite knepigt med gröna bilar, men jag gillar den skarpt!
så nu när jag letar M3:a, så vill jag så klart ha den färgen som är svårast att hitta.
någon som vet ungefär hur många som finns i sverige, eller som kanske t o m har en?

trevlig helg

//b
Jodå det finns.
En Svensk såld med Cinnamon inredning. Fanns på Lindingö, STHLM.
Harför mig att jag sett en import också men mera osäker där.

Jag tittade på en grön -01 av de som finns i sverige innan jag köpte min M3, affären var nästan klar men jag ville kolla upp bilen genom Bmw, 8-9000 mil på mätaren och vid senaste servicen i tyskland hade bilen gått mellan 20-25000 mil, syndes inte på bilen, ja lite sliten vid insteget och lite annat samt lite blank i skinnet som man kan se på en 5-10000 milare, köpte inte bilen och jag är glad att jag kollade bilen innan och inte fick reda på detta efter affär.

/Micke

Länk
Finns en nyligen importerad på Lidingö, har sett den ett antal gånger, så jodå det finns ett flertal Oxfordgrün II i Sverige=)

Stephan
grymt, kul att det finns fler som gillar färgen!
ja du, Micke169, ibland kan det löna sig att kolla upp historiken.
men det känns ändå som det kan bli svårt att hitta en fin i sverige.
ja ja, det visar sig. annars är alla typer av svart och även stålgrå starka kandidater. :)
Cs
49
Cstadig
Bmw M3-2002
Jag har en M3 E46 -02 med färgen Oxfordgrün II och den rullar i Borås, det jag vet är att det ska finnas två till i Sverige, en av dom i stockholm alltså förmodligen den som tydligen rullar i Lidingö.
Cstadig: grattis! den är inte till salu? :)
F.Y.I;
En grön OX-grön M3 e46 på service hos BMW Group i onsdags!

Den som fanns på Lidingö för ett tag sedan, var Sv-såld.

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
japp, "lidingöbilen" är svensksåld. jag ägde den innan och föll hårt för just färgen:)
har en hög med bilder om du av ngn anledning behöver inspektera färgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.